10.000 persones es manifesten a Barcelona en contra de la Constitució Europea. [fotos]

La majoria sindical d'estudiants del país (Alternativa Estel, CEPC i la AEP) han convocat una jornada del vaga a les universitats per el proper 17 de febrer.

El dissabte 12 de febrer, més de 10.000 persones, segons l'organització, participaren en la manifestació convocada a Barcelona per la Campanya dels Països Catalans contra la Constitució Europea.

Tot i que la manifestació no tenia l'autorització de la Delegació del Govern, en una més de les nombroses mesures antidemocràtiques del govern del PSOE per obstruir la campanya popular pel NO en aquest referèndum, des de al Campanya es decidí matenir la convocatòria.

La manifestació començà a quarts de sis a la plaça Universitat i recorregué el centre de la ciutat, baixant per Pelai, plaça Catalunya i Via Laietana fins al pla de palau, on es realitzà l'acte final. Convé destacar-hi la nombrosa presència del col•lectiu sense papers, que recolzà la convocatòria assistint-hi malgrat la prohibició i el risc que suposava, així com gran presència independentista, sindicalistes de base, dels moviments socials i de tota mena de col•lectius de l'esquerra no institucional. Els manifestants clamaren contra la Constitució, contra la precarietat laboral, per la regularització sense condicions dels i les immigrants, per la llibertat dels pobles i contra el PSOE, CiU i PP i les cúpules sindcials de CCOO i UGT, que han encapçalat la campanya pel sí.

A quarts de vuit acabava la marxa amb la lectura del manifest de la campanya que exposava els motius pel NO i cridava a rebutjar el tarctat constitucional el 20 de febrer, denunciant així mateix les traves i prohibicions de l'administració a les iniciatives populars pel No.