“Al Penedès votem NO a la Constitució Europea” clou demà la campanya amb concert i manifestació

Avui a les 8 de la tarda a l’Escorxador se celebra un acte amb Roser Palol i Josep Bel que compta amb el suport d’Òmnium Cultural.

La plataforma “Al Penedès votem No a la Constitució Europea”, adherida a la Campanya dels Països Catalans contra la Constitució Europea, tancarà demà la campanya amb una festa a cal Noi-Noi en què participaran el cantautor Cesk Freixas, els grups Filibusters i Gondwana dub Sons, a més del duet format per Carles Rabassa i Johy Rodon. L’acte s’iniciarà a les vuit del vespre, just quan s’acabi la manifestació convocada per aquesta plataforma, a les sis de la tarda des de la plaça de la Vila. La plataforma arriba al tram final de campanya després de multitud d’actes per tot el Penedès i amb una intensa activitat d’agitació als carrers de Vilafranca. En aquest darrer cap de setmana de campanya, la plataforma “El Penedès diu no a la Constitució Europea” ha apostat per intensificar el nombre d’actes amb una jornada de mobilitzacions convocada per demà dissabte, tot i la possibilitat que la Junta Electoral Central pogués desautoritzar els actes previstos per demà que coincideixen amb la jornada de reflexió. L’acte, patrocinat per la plataforma, no oculta la voluntat de mantenir una actitud desafiant, de “desobediència civil” segons els convocants, en què s’aposta clarament per desafiar la legalitat. De fet, fonts de la plataforma han indicat que la manifestació convocada per la Campanya dels Països Catalans contra la Constitució europea celebrada el passat dissabte a Barcelona que va congregar milers de persones, amb una notòria presència de penedesencs, havia estat prohibida per la Junta Electoral i tot i així es va celebrar. La jornada de dissabte s’iniciarà amb una calçotada popular “Contra la Constitució Europea” a la seu social de l’Ateneu Popular X, al carrer Ferran, un acte de portes obertes que serà el primer del conjunt dels actes previstos per a demà.

Manifestació.

La jornada de mobilització i desobediència seguirà amb la manifestació que s’ha previst iniciar a les sis de la tarda, des de la plaça de la Vila. Aquest és l’acte central de la campanya que donarà pas al concert previst per a les vuit del vespre al local social dels Xicots de Vilafranca, Cal Noi-Noi, el mateix espai on la CUP va seguir els resultats de les darreres eleccions municipals. La manifestació recorrerà el centre de Vilafranca amb un itinerari que no s’ha donat a conèixer.

Concert a Cal Noi-Noi.

L’acte final de campanya, lúdic i festiu, començarà amb l’actuació de Carles Rabassa i Johy Rodon que oferiran un recital poètico-usical. El concert-festa continuarà amb la presència de de tres grups penedesencs que ja van actuar a les festes de Sant Raimon. Es tracta del jove cantautor de Sant Pere de Riudebitlles, Cesk Freixas, que està presentant el seu primer treball Set voltes rebel per tota la geografia catalana, una aposta musical que ha estat lloada per cantautors consolidats com el valencià Feliu Ventura, una de les veus atractives de la nova fornda de propostes musicals als Països Catalans. A més de Freixas, també animaran la vetllada els Filibusters, un grup de música tradicional que va actuar recentment al Via Fora! I una altra proposta musical, la de Gonwana dub sons, percussió per seguir amb la festa. Finalment, la plataforma ha anunciat que seguirà diumenge l’escrutini dels resultats del referèndum al bar de l’Associació Cultural la Fornal a partir de les vuit del vespre.

Acte avui a l’Escorxador.

Avui, a les vuit del vespre a l’Escorxador, la plataforma “El Penedès diem no a la Constitució Europea”, amb el suport d’Òmnium Cultural, una entitat sociocultural que s’ha posicionat clarament contra aquest tractat constitucional, farà una darrera xerrada amb la participació de Roser Palol, portaveu de la Campanya dels Països Catalans contra la Constitució Europea; Josep Bel, membre de la Xarxa contra el Tancament d’Empreses i la Precarietat Laboral; i un membre de la plataforma.

www.el3devuit.com