Batasuna presentarà avui una iniciativa i exigeix poder participar en les eleccions basques

Batasuna insisteix que se l'ha reconeixer com a interlocutora política del conflicte.

Batasuna farà pública avui en un acte a Sant Sebastià, amb la presència de la mesa nacional en ple de la formació de l'esquerra independentista basca, una iniciativa i una demanda concreta per poder ser present a les eleccions al Parlament basc que el lehendakari Juan José Ibarrexe va convocar per al pròxim 17 d'abril en resposta al «no» del Congrés a negociar la proposta de nou estatut. L'esquerra independentista demanarà també que se l'ha reconegui com a interlocutora política del conflicte.

El parlamentari de Sozialista Abertzaleak Joseba Permach va anunciar ahir als passadissos del Parlament de Vitòria que avui, a dos quarts de dotze del migdia a Sant Sebastià compareixerà la mesa nacional de Batasuna en ple per demanar que es reconegui a la formació independentista il•legalitzada per la justícia espanyola el seu paper d'interlocutora política en el debat obert en el si de la societat basca. D'acord amb aquest paper i en representació d'una part important de la societat basca -l'esquerra independentista basca té set escons al Parlament basc- Permach va indicar que Batasuna farà pública avui una iniciativa amb l'objectiu de poder ser present a les eleccions basques del 17 d'abril. El parlamentari de Sozialista Abertzaleak i membre de la mesa nacional de Batasuna, que no va voler donar més detalls sobre la convocatòria, va afirmar que si el president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, manté la il•legalització, «negarà la interlocució» en el conflicte a l'esquerra independentista. Segons Permach, Batasuna «hi ha de ser present i és necessari que hi sigui» en el pròxim repte electoral perquè sinó suposarà «tancar les portes a la solució del conflicte». El parlamentari de l'esquerra independetista basca va insistir en la necessitat que es reconegui el paper de Batasuna com a interlocutor polític per poder participar en el debat obert al País Basc. Per aquest motiu, va instar el «compromís de tots» per aconseguir que Batasuna pugui participar en els comicis. Pel que fa a la «legalització» de Batasuna, el govern basc va precisar que si el PSOE té voluntat de legalitzar la formació, «ho pot fer en 48 hores».

www.elpunt.com