Començen les converses entre partits per tal de convocar un ple extraordinari sobre l'afer de la bas

Regull (CIU) ha anunciat la voluntat de pactar “la convocatòria del Ple amb la CUP”.

Pere Regull, portaveu de Convergència i Unió, ha confirmat la decisió del grup municipal de sol•licitar la convocatòria d’un ple municipal extraordinari sobre la polèmica originada per l’ocultació de documents referits a la base de muntatge de l’AVE que és previst que ocupi 170.000 metres quadrats d’un espai proper al terme municipal de la Granada.

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP), grup que va destapar la polèmica en trobar una memòria de la base de muntatge i manteniment de l’AVE al departament d’Urbanisme de l’Ajuntament, també ha mostrat des del primer moment la disponibilitat per recolzar la convocatòria d’un ple municipal extraordinari.

Ple de facto.

CiU podria sol•licitar de facto la convocatòria del Ple municipal i obligar el Govern municipal a convocar el Ple en un termini no superior a 30 dies naturals. Però Regull ha anunciat la voluntat de pactar “la convocatòria del Ple amb la CUP”. Per aquest motiu és previst l’imminent inici de converses entre les dues formacions polítiques en les quals també podria acabar participant el Partit Popular. Segons Pere Regull “amb el PP hi haurem d’acabar parlant també, són al Consistori de Vilafranca i han participat del debat”.

El Partit Popular havia anunciat ja d’antuvi la seva disposició a recolzar la petició d’un Ple municipal estraordinari. El PP manté una postura crítica amb el Govern municipal i recentment també va qüestionar el tracte “partidista” que es donava a les formacions polítiques des del mitjans públics de premsa escrita, ràdio i televisió. Però Regull creu que valdria “la pena aprofitar la convocatòria d’aquest ple municipal per debatre altre qüestions que també són d’interès ciutadà”, extrem que encara està, no obstant, pendent de confirmació i de debat en el si de Convergència i Unió.