Constitueixen la plataforma Pro Vegueria del Penedès per forçar el debat en la nova divisió territor

La plataforma ciutadana ha fet una crida per tal que s'ampliï el nombre d'adhesions en la pròxima reunió prevista, el dia 22 de febrer a Vilafranca.

Membres de diversos partits polítics, d'Òmnium Cultural, de l'Institut d'Estudis Penedesencs (IEP), la plataforma Salvem el Penedès, la Unió de Pagesos i ciutadans de manera particular van constituir dijous passat a Vilafranca del Penedès la plataforma Pro Vegueria del Penedès, que pretén fer força davant l'administració autonòmica i defensar la creació d'una vegueria pròpia per a les comarques de l'Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i part de l'Anoia.

En la reunió constituent que es va fer a l'edifici de l'Escorxador, la vintena d'assistents van marcar els objectius de la plataforma: sintetitzar i adequar el text redactat per l'IEP per tal de recollir el màxim d'adhesions i iniciar un programa d'activitats i xerrades a les quatre comarques per tal de difondre la necessitat d'obtenir una vegueria pròpia, ara que s'està perfilant la proposta definitiva de nova organització territorial que s'enviarà al Parlament perquè es discuteixi.

El president de l'IEP, Joan Solé Bordes, considera «apropiada la possibilitat de sintetitzar el document i fer-hi esmenes ja que el document inicial es va fer fa sis mesos» i «poder parlar de propostes». «Tot i així, no estem disposats a acceptar que hi hagi una divisió provincial de les comarques del Penedès, tal com es planteja», afirma.

La plataforma ciutadana ha fet una crida per tal que s'ampliï el nombre d'adhesions en la pròxima reunió prevista, el dia 22 de febrer a 2/4 de 9 del vespre a l'Escorxador. Durant la reunió s'exposaran els primers esborranys per redefinir el document i es donaran a conèixer diverses propostes d'activitats per tot el territori

www.elpunt.com