Des de la CUP volem felicitar als voluntaris i a la població de Vilafranca que ha convertit el 9N en un èxit de mobilització i desobediència.

Durant els darrers mesos el país ha mantingut la mirada fixada en la data del 9 de novembre i la consulta convocada. Aquesta fita ha anat envoltada de grans mobilitzacions i canvis de format de la consulta provocats per dos prohibicions del tribunal constitucional.

Amb tot aquest procés des de la CUP hem mantingut la mateixa postura, cal consultar a la ciutadania sobre el futur polític del poble català, ja que és aquest qui ha de decidir el seu futur, i si cal desobeint les prohibicions de l'Estat espanyol. Des de la CUP hem defensat el doble sí a la consulta, perquè volem la independència, per canviar-ho tot, per anar més enllà.

A pesar de totes les prohibicions, declaracions i amenaces via cartes, el poble català va acabar votant massivament, desobeint l'Estat espanyol i de forma àmpliament i majoritària es va posicionar en favor del sí a la independència. Des de la CUP volem felicitar especialment a la munió de voluntaris i voluntàries que van fer possible el 9N, a tot el país i també a Vilafranca, on més de 14.000 persones van exercir el seu dret a vot. La victòria del sí-sí és inapel·lable (amb un 87% dels vots emesos) i la tasca de la CUP és la de continuar treballant per a crear un escenari polític i oferir que ens condueixi a la independència.

No obstant això, també lamentem no poder felicitar el govern municipal i l'alcalde Pere Regull, qui lluny de facilitar la logística i la informació a la ciutadania, ha relegat quasi en la seva totalitat les tasques al voluntariat. No ha fet pràcticament res per assegurar i promoure el desenvolupament de la consulta, tal com havíem reclamat des de la CUP en repetides ocasions. A diferència d'altres municipis l'Ajuntament no ha informat a la població sobre els llocs de votació (via bustiada), ni ha instal·lat cartelleres per tal de visualitzar la campanya, ni ha anunciat la campanya als mitjans públics locals, ni tant sols va facilitar el servei de bus municipal, passant la pilota als grups municipals. Aquesta actitud del govern municipal i de l'alcalde Pere Regull demostra el poc compromís polític en un esdeveniment històric i excepcional per al país i la vila.

Finalment, animem a la població que no va poder votar el 9N a fer-ho en els propers dies en els espais habilitats per la Generalitat.