El Consell Comarcal de l'Alt Penedès donarà suport en el ple de dilluns a la creació de la vegueria

El PSC es l'única força política de la comarca que continua oposant-se a la vegueria del Penedès.

El Consell Comarcal de l'Alt Penedès es convertirà dilluns en el primer ens comarcal del Penedès històric (Alt Penedès, Baix Penedès, Garraf i Anoia) que dóna suport a la plataforma que demana la vegueria. Una moció que ja té el suport de CiU, ERC i el PP, que aprovarà aquest cap de setmana el seu suport a la iniciativa, serà el punt d'arrencada d'una campanya d'adhesions que el col•lectiu vol acabar abans de final d'estiu i pressionar així l'administració catalana perquè respecti la voluntat del territori. La moció ha estat traslladada també als 27 ajuntaments de la comarca.

La plataforma que demana que en la nova divisió territorial s'inclogui la vegueria del Penedès ha passat de la reflexió i de la generació de debat als fets. El col•lectiu ha enviat una moció demanant als 27 municipis de l'Alt Penedès i al Consell Comarcal d'aquesta comarca que prengui una posició sobre la proposta i està previst que en les pròximes setmanes es trameti una moció amb un text semblant als ajuntaments i consells del Garraf, el Baix Penedès i l'Anoia perquè també es pronunciïn. El president de la plataforma, Fèlix Simó, deia ahir que «ara toca recollir adhesions i confirmar els suports que ha tingut el col•lectiu fins ara. Esperem que puguem recollir totes les adhesions dels plens aquest mes de juny, excepte de tres ajuntaments que no ho debatran fins al juliol», deia. Simó destacava la importància de «deixar clara la voluntat del territori ara, quan s'està a punt de tancar la proposta de divisió territorial» que suposen que s'inclourà dins de l'Estatut.

El grups comarcals de CiU i ERC defensaran dilluns en el ple -convocat a dos quarts de vuit del vespre- el text i s'espera que el PP també hi voti favorablement, després dels acords del PP de les comarques de Barcelona, fa tres setmanes, en què donava el seu suport a la creació d'aquest àmbit territorial. La plataforma ha confirmat que la capital de comarca, Vilafranca del Penedès, debatrà el text de la moció en el ple del dia 21 d'aquest mes.

En la moció es diu que la creació d'aquesta vegueria «refermaria la capacitat de decisió sobre les línies estratègiques del territori, permetria gestionar millor els serveis públics, donaria força i sobirania a l'hora de participar en les decisions del país i reforçaria els llaços socials i culturals que han forjat la identitat penedesenca». En el text es justifica la petició amb raons històriques i socials. Els promotors de la iniciativa defensen que «el sector de la vinya i del vi, al capdavant de molts altres com el turisme i la pesca, ha de continuar sent un dels motors del territori i que una vegueria pròpia crearia estratègies que ho enfortirien».

Presentació a Barcelona

Les plataformes que defensen la creació de les vegueries del Penedès i de l'Alt Ter faran el 22 d'aquest mes, a les 12 del migdia, una presentació conjunta dels col•lectius a Barcelona amb la intenció de fer més força per reivindicar aquests dos territoris. La presentació d'aquests col•lectius i la campanya conjunta que han iniciat des de fa mesos es farà al Centre Internacional de Premsa, a la rambla de Catalunya, i té com a objectiu «captar l'atenció dels mitjans barcelonins», segons explicava Simó. Les dues plataformes fa temps que caminen juntes per defensar mútuament les seves reclamacions. En cada acció que duen a terme hi apareix el nom de les dues vegueries.

www.elpunt.com