El govern espanyol va pressionar diversos estats contra el reconeixement de la selecció catalana de

El president de la federació italiana afirma que la selecció catalana tenia 'l'enemistat del govern espanyol' i que Berlusconi li va donar instruccions concretes.

El govern espanyol va incomplir la seva promesa de ser neutral respecte al reconeixement internacional de la Federació Catalana de Patinatge i va engegar fa mesos una intensa operació per impedir aquest reconeixement. El secretari d'Esports de la Generalitat de Catalunya va ensenyar ahir un fax de la Federació Colombiana on aquesta assegura haver rebut pressions del seu govern motivades per pressions directes del govern espanyol.

També ahir VilaWeb va publicar que el president de la Federació Italiana de Patinatge i diputat de Força Itàlia, Sabatino Aracu, ha fet públic un comunicat a la web oficial del seu partit en què es vanagloria d'haver impedit el reconeixement de la selecció catalana de patinatge, bo i afirmant que Berlusconi li havia donat 'instruccions precises' sobre el cas i assegurant que el govern espanyol era contrari a la federació catalana.

La traducció íntegra del comunicat, en versió orginal italiana, diu:

'Hem evitat el risc d'un perillós precedent que hauria alimentat l'empenta independentista present a Espanya i a molts altres països'.

Aquest és el primer comentari satisfet de l'honorable Sabatino Aracu, vice-president de la Federació Internacional de l'Esport amb Rodes (Patinatge) i President de la Federazione Italiana Hockey e Pattinaggio, sobre el vot contrari al reconeixement de la Federació de Catalunya, defensat pel president català de la FIRS, Isidre Oliveras de la Riva, que tenia l'enemistat del govern espanyol.

'Seguint indicacions precises que em van arribar de la Presidència del Consell de Ministres i d'acord amb els suggeriments i les pressions que molts altres governs m'havien adreçat (precisa Aracu que, a més d'ésser diputat de Forza Italia, representa un puntal del patinatge mundial), he activat des de fa dies una intensa trama de mitjanceria internacional, que ha determinat el vot contrari expressat en aquestes hores al Comitè Central de la Federació Internacional.

No hauria estat possible tolerar, i no ho hem consentit, l'ús instrumental i innoble del patinatge i de l'esport en general com a mecanisme d'intolerables i perilloses reivindicacions independentistes a Espanya i a més parts del món'.