El grup musical Inadaptats anuncia el seu darrer concert pel proper 28 de maig a Vilafranca

Un nombrós grup de vilafranquins acompanya Inadaptats en una minigira per Anglaterra que els portarà a Londres, Leeds i Bradfford.

Inadaptats farà aquest mes de març una gira de tres dies per les ciutats angleses de Londres, Leeds i Bradford. Aquestes actuacions no estaven previstes en el marc del calendari de comiat del grup que el proper 28 de maig deixa definitivament els escenaris amb un concert a Vilafranca, però els Inadaptats han acceptat perquè no havien actuat mai a Anglaterra i perquè els concerts són “a benefici dels presos polítics catalans”.

Inadaptats marxa a Anglaterra en una gira de darrera hora que té en una actuació a les festes de Banyoles el mes d’octubre el seu origen. Aleshores els Inadaptats, segons explica Àlex Vendrell, veu d’Inadaptats, van rebre als vestuaris la visita d’una noia que, en un català amb deix anglès, els proposava actuar a Anglaterra en un cicle de concerts a centres socials autogestionats i en el marc d’unes jornades “de solidaritat amb Catalunya i amb els independentistes catalans que hi ha a les presons espanyoles”. Tota la proposta es pot seguir a través de la web www.catalansolidarity.com, un portal cibernètic que dóna a conèixer des d’Anglaterra la realitat sociopolítica del país des d’una perspectiva propera a l’esquerra independentista. El projecte va anar prenent forma i s’ha concretat en tres concerts, el primer dels quals serà a Londres l’11 de març. Res de grans muntatges, els concerts seran en sales petites, al costat d’altres bandes angleses, algunes d’elles amb una llarga trajectòria com Oi Polloi, una llegendària banda escocesa amb un discurs antisistema. Els Inadaptats, i el nombrós grup de penedesencs que els acompanya en aquest viatge, marxen des de l’aeroport de Reus el dijous, en un viatge de vol barat que ofereix la companyia Vueling que opera des d’aquell aeroport. Els Inadaptats, i tot el seguici que s’ha apuntat a aquesta insòlita experiència, no tornaran immediatament sinó que aprofitaran l’estada per conèixer el país. El concert de Bradfort, el darrer dels tres, el diumenge 13 de març, tindrà lloc després d’un acte polític en què es denunciarà “la situació que viuen els independentistes catalans Zígor, Diego, Laura, Lola i Juanra en les presons espanyoles” explica Àlex. Juanra era el vocalista del grup gironí Kop, amb qui els Inadaptats mantenien una bona relació i havien compartit nombroses actuacions.

Actuació a Irun.

El comiat d’Inadaptats no acaba de concretar-se tampoc a Anglaterra. Finalment actuaran a mitjans de maig en un concert a Irún, a les festes del barri de Landetxa, molt a prop del municipi d’Oiartzun. Una actuació que ens “hem una mica vistos obligats a fer. Ens ho van demanar i no vam saber dir que no. Allí va ser la primera vegada que vam tocar a Euskal Herria i crèiem que els ho devíem. A més, també ens feia il•lusió un darrer concert allí”. Inadaptats també va acceptar l’oferiment de fer un concert a la festa d’hivern de Sant Pere de Ribes pel mateix motiu. Un concert multitudinari que va deixar petita la sala polivalent de l’entitat Ger, la societat que va organitzar el concert. Però el darrer dels concerts d’Inadaptats ja té data, ara sí. Es celebrarà a Vilafranca, tal com ells desitjaven, el 28 de maig. Un concert molt especial que esdevindrà el comiat definitiu de la banda: “No volíem eternitzar-nos, tot té un principi i un final. Ni esdevenir els ídols de ningú. Però no deixem la música, tenim nous projectes i seguirem presents. Hi ha moltes coses per fer, i en farem, segur” augura el cantant del grup, Àlex Vendrell.

www.el3devuit.com