El Pilar de Vuit demana a Zapatero més claredat en les declaracions sobre pensions

Considera que la gent gran és un col•lectiu “vulnerable” perquè es confon davant certes declaracions, i demana els complements a mínims del SOVI.

L’associació El Pilar de Vuit farà arribar al president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, la seva protesta per la confusió que les successives declaracions de l’executiu sobre les pensions creen entre el col•lectiu de la gent gran. A més, han demanat a tots els diputats del Congrés espanyol que facin les esmenes pertinents per impedir que es retirin els complements a mínims de les pensions de viduïtat. El president de l’associació El Pilar de Vuit, Fernando García, va explicar que el col•lectiu de la gent gran és “vulnerable” i que segons quines declaracions poden crear confusions a molta gent. En aquest sentit, va retreure a l’executiu espanyol no respectar el Pacte de Toledo en què es comprometia a anar en compte a l’hora d’informar sobre les pensions. García va fer referència a les declaracions de Rodríguez Zapatero en què assegurava que les pensions mínimes “s’apujarien el doble”, afirmació que “va donar a entendre a molts pensionistes que si, per exemple, cobraven 400 euros al mes, ara en cobrarien 800”. En adonar-se de la confusió, l’executiu va aclarir que la pujada de les pensions mínimes seria d’un 6% (o d’un 8%, en cas de tenir el cònjuge a càrrec), i finalment la setmana passada el secretari d’Estat de la Seguretat Social, Francisco Granado, va afegir que l’increment de les pensions en general seria d’un 2%, més l’1,2% “corresponent al desviament de l’IPC”, és a dir, la diferència entre l’augment de preus previst el novembre passat i l’augment real final. Per a García, però, aquest 1,2% no és un augment de la pensió, sinó que “es tracta de pagar un endarreriment” corresponent al 2004.

16,80 euros de més.

Segons els càlculs que El Pilar de Vuit ha elaborat amb aquestes dades, finalment les pensions mínimes al conjunt de l’Estat augmentarien un 4,8% (6% menys l’1,2% del “desviament”), però tenint en compte que l’IPC a Catalunya ha augmentat un 0,6% més, la diferència donaria un 4,2% d’augment per als pensionistes catalans. Així, doncs, si un pensionista cobrava 400 euros ara en passarà a cobrar 416,80, un augment que no té res a veure amb els 800 euros que havien donat a entendre les declaracions de Zapatero. És per tot això que El Pilar de Vuit farà arribar una protesta al president del govern espanyol i al seu ministre de Treball demanant-los d’anar en compte a l’hora d’informar d’aquests temes, instància que ja van dur a terme amb els parlamentaris quan Eduardo Zaplana era al ministeri, moment en què van arribar a recollir 180 signatures en força comunitats autònomes, d’un total de 380 que diverses associacions van aconseguir a tot l’Estat. D’altra banda, i tenint en compte que dilluns passat va entrar a tràmit parlamentari la llei de compatibilitat del SOVI, El Pilar de Vuit ha adreçat un escrit als 350 diputats demanant-los que presentessin esmenes per tal que no es perdi el Complement a mínims a les pensions de viduïtat. A més, El Pilar de Vuit els demana que el SOVI es pagui ja el dia 1 de gener, i també que sigui universal, independentment dels ingressos que tingui la casa de la vídua. Finalment, Fernando García va informar del canvi de local de l’associació, que ara es troba a l’avinguda d’Amàlia Soler, 51, baixos -que és obert cada matí i els dilluns i divendres a la tarda-, i va avançar que han organitzat una excursió a Galícia del 12 al 18 d’octubre. Els interessats poden passar pel nou local o bé trucar al 93 817 48 50.