El PP de Vilafranca vol que el retrat del Rei torni a presidir la sala de plens de l'Ajuntament

El retrat del Rei es va canviar de lloc després que fa dos mesos la CUP presentés una moció reclamant la seva retirada de la sala.

El grup municipal del Partit Popular (PP) ha presentat un prec dirigit a l'alcalde, Marcel Esteve (PSC), per demanar-li que el retrat del rei Joan Carles I torni a presidir la sala de plens, sobre la cadira de l'alcalde, on era fins a final del novembre passat. Amb aquesta petició, el PP vol expressar el seu desacord amb la decisió de traslladar el retrat a un dels laterals de la porta de sortida de la sala.

Segons el grup municipal popular, el lloc on està situat actualment aquest retrat no compleix la legalitat. Per això, el portaveu popular, Josep Ramon, adverteix de les conseqüències legals que pot tenir aquesta decisió, ja que la normativa remarca que aquest retrat haurà d'estar situat en un lloc preferent del saló de sessions. El PP considera que l'únic lloc preferent de la sala de plens és on estava fins ara. En el mateix prec, Ramon demana que se l'informi sobre el cost que ha suposat per a l'Ajuntament la reforma que s'ha hagut de fer «amb l'únic objectiu de justificar el canvi del retrat del rei Joan Carles I de lloc».

El retrat del Rei es va canviar de lloc després que fa dos mesos la CUP presentés una moció reclamant la seva retirada de la sala, tal com havia fet el grup municipal d'ERC un any enrere, abans d'entrar a formar part del govern municipal el mes de febrer passat. El debat es va tancar en aquella ocasió amb la decisió de fer un canvi però sense retirar el retrat de la sala, amb la intenció de no caure en una possible il•legalitat, ja que la normativa exigeix que el retrat tingui un lloc «preferent» a la sala de plens.

En aquella ocasió, el secretari municipal de Vilafranca ja va explicar que el concepte «preferent» era molt relatiu i subjectiu, i permetia canviar el retrat de lloc sense haver de donar explicacions.

www.elpunt.com