El preu de l’habitatge creix un 5,3% a Vilafranca i un 6,6% al Vendrell en sis mesos

Sociedad de Tasación situa el metre quadrat de l’habitatge nou a Vilafranca en 1.878 euros.

Els preus mitjans de l’habitatge nou a les comarques de l’Alt i el Baix Penedès ha continuat pujant en el darrer mig any, segons recull el butlletí que semestralment publica l’empresa Sociedad de Tasación. Els principals increments s’han produït al Vendrell -amb una variació del 6,6 per cent, la segona més alta de la província de Tarragona-, Cunit -5,7 per cent- i Vilafranca, amb un augment del 5,3 per cent. Amb aquestes variacions, l’informe que publica l’empresa Sociedad de Tasación situa el preu mitjà de l’habitatge nou a Vilafranca el 30 de juny d’aquest any en 1.878 euros el metre quadrat quan el desembre del 2004 el preu mitjà era de 1.783 euros el metre quadrat, amb un increment del 5,3 per cent. Aquesta variació percentual se situa per sota de la mitjana de la província de Barcelona que en el darrer semestre va ser del 4,6 per cent. Amb tot, els increments més elevats en el preu de l’habitatge en el darrer mig anys s’ha produït a la població costanera de Caldes d’Estrac (11,4 per cent), Manresa (9,5 per cent), Manlleu (8,2 per cent) i Sant Feliu de Llobregat (8,1 per cent). Val a dir que l’informe no inclou els preus de cap altra població de la comarca.

El segon més elevat

El preu mitjà de l’habitatge a la capital del Baix Penedès s’ha situat en 1.611 euros el metre quadrat -el preu el desembre del 2004 era de 1.511 euros-, amb un increment del 6,6 per cent, el segon més elevat del conjunt de les comarques tarragonines després de Falset. A Cunit, el preu mitjà de l’habitatge s’ha situat en 1.692 euros el metre quadrat, amb una variació del 5,7 per cent sobre els 1.600 euros el metre quadrat que costava el passat 31 de desembre. Amb tot, la població de l’Alt i el Baix Penedès amb l’habitatge més car continua sent Calafell, tot i que en el darrer semestre l’increment -un 3,7 per cent- ha estat més moderat. Així les coses, el preu mitjà de l’habitatge nou a Calafell era de 1.959 euros el metre quadrat per 1.889 euros del 31 de desembre del 2004. En el conjunt de la província de Tarragona, l’habitatge es va encarir un 4,5 per cent. Això vol dir que, mentre el Vendrell i Cunit va superar àmpliament aquesta mitjana, Calafell es va situar per sota. A les comarques tarragonines la variació més important s’ha produït a Falset -7,7 per cent-, tot i que a la capital del Priorat el preu mitjà -683 euros per metre quadrat- continua sent el més baix de totes les capitals de comarca. A continuació, l’increment més acusat s’ha produït al Vendrell (6,6 per cent), Creixell (6,0 per cent) i Cunit (5,7 per cent).

www.el3devuit.com