El PSC i ERC voten en contra d'una moció al Consell Comarcal que rebutja les presons a l'Alt Penedès

Els dos partits afirmen, però, que estan en contra d'acceptar cap equipament fins a tenir el pla director.

El PSC i ERC diuen que no volen la presó però dilluns van votar en contra d'una moció de CiU presentada en el ple comarcal en què es rebutjava la instal•lació de les presons de Sant Llorenç d'Hortons i la Granada. La moció, en la qual es denunciava que la intenció de Justícia d'ubicar els dos centres contradiu el pla director d'equipaments penitenciaris, no va tenir el suport dels dos partits perquè no estaven d'acord «amb el redactat». Malgrat això, van voler deixar clar, en diverses ocasions, que estaven en contra de qualsevol infraestructura o equipament que se situï fora de la discussió del pla director.

En la moció s'alertava que la construcció d'aquests centres podria provocar l'arribada del quart cinturó i es criticava el fet que es plantegés aquest tipus d'equipaments després de la retallada d'inversions que ha patit la comarca. En els acords es demanava que el ple del Consell rebutgés la instal•lació d'aquests centres penitenciaris, que s'instés el Departament de Justícia a ser coherent amb els criteris de localització d'aquest tipus de centres, que la Generalitat incrementés el pressupost d'inversions sense condicions i que les infraestructures tinguessin com a marc de referència el pla director i l'estudi paisatgístic.

La moció només va comptar amb els vots de CiU i el PP, i va rebre els vots en contra del PSC i ERC, tot i les negociacions que hi va haver enmig del ple per consensuar el text amb ERC -que es mostrava a favor d'aprovar-lo si CiU reduïa el text als punts que feien referència al pla director-. El president del Consell Comarcal, Lluís Valls (PSC), va voler deixar clar que si hi votaven en contra era pel redactat i perquè no compartien els criteris, i el vicepresident Ramon Xena (ERC) recordava la seva negativa a acceptar qualsevol equipament que no estigui previst en el pla director.

Tanquen una depuradora.

El govern del Consell Comarcal, PSC i ERC, va aprovar en solitari el tancament de la depuradora vitivinícola inaugurada l'any 2000 al polígon de Sant Pere Molanta, a Olèrdola, «perquè no serveix per a res, perquè el servei és deficitari i perquè les empreses tenen alternatives per llançar els residus». La proposta de tancament del servei va tenir el vot en contra de CiU i l'abstenció del PP. El president de l'àrea de Plans Transversals, Ramon Creixell, va justificar el tancament del servei, cinc anys després de l'obertura, pels problemes de gestió que té l'equipament, que ha fet que la infraestructura funcioni encara al 5% de la seva capacitat, el dèficit d'explotació, que puja ja a 125.000 euros i el fet que el cost de depuració sigui massa elevat. Creixell va explicar que la mesura tenia l'aval de la Generalitat, que és qui ha de fer-se càrrec cada any de les pèrdues que genera, i va apuntar que el Departament de Medi Ambient i el mateix conseller Salvador Milà han apuntat que l'equipament es reconverteixi en un centre de tractament de fosses sèptiques. El grup comarcal de CiU van apuntar que el tancament d'aquest centre era un atac a la credibilitat de la institució i que era un pas enrere mediambiental.

www.elpunt.com