El Sant Jordi més reivindicatiu es cita, un any més, al final de la Rambla Sant Francesc

La “Campanya per una vegueria pròpia” va ser present durant els Sant Jordi tot i l'intent de l'equip de govern de silenciar la reivindicació.

Un any més, el Sant Jordi compromès i combatiu es va situar al final de la Rambla Sant Francesc de Vilafranca. L'Ateneu Popular X, Endavant (OSAN) i la parada de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), van donar el toc de reivindicació a la diada, que enguany va celebrar-se durant el divendres anterior a la diada i el mateix dissabte.

Les parades de l'Esquerra Independentista estaven farcides d'un grapat de llibres que abarcaven un ampli ventall de problemàtiques, tant nacionals com internacionals, i que va ser visitada per moltíssima gent. La parada de la Candidatura d'Unitat Popular va servir, un cop més, per a intercanviar opinions amb les diverses persones que ens varen visitar durant els dos dies, a més de realitzar la venda de les tradicionals roses. Aquest any, a la parada de la CUP, també es va poder comprar el recull líric que els poetes penedesencs Carles Rebassa, Cesk Freixas i Jordi Hill, havien presentat per aquesta data tan especial. Els diners obtinguts amb aquest treball (editat per l'AC La Fornal amb el suport de la CUP) aniran destinats a RESCAT - col•lectiu de solidaritat amb presos i preses polítics catalans -.

El punt conflictiu de la jornada el va servir, un cop més, l’equip de govern de Vilafranca (PSC-ICV i ERC), que va denegar el permís a la “Campanya per una vegueria pròpia” per a poder muntar un punt de recollida de signatures durant el Sant Jordi. Membres de la campanya, però, van decidir muntar-lo igualment i, des de l’Ajuntament, se’ls va ordenar de retirar-la. Els integrants de la “Campanya per una vegueria pròpia” (entre ells diversos advocats), van demanar que se’ls entregués l’ordre per escrit, però cap component de l’equip governamental va gosar signar cap paper. Així, amb semi legalitat, es va continuar amb la recollida de signatures durant tot el divendres i dissabte. Membres de dita campanya ens han informat que s’havien recollit centenars i centenars de signatures durant aquests dos dies, a més d’informar-nos que ja tenen espai web a la xarxa, l’adreça és: http://www.vegueriapropia.org

La jornada finalitzà amb un concert de “La Fera Ferotge” i d’en “Cesk Freixas i els altre bandais”, que tingué lloc a Sant Pere de Riudebitlles, on hi assistiren un centenar de persones que pogueren gaudir de la seva música durant més de dues hores.