Entitats professionals i culturals del país presenten la campanya 'Cap a Europa, amb el NO'

L'Associació Catalana de Professionals, l'Associació Josep Narcís Roca i Ferreras, l'Associació per les Noves Bases de Manresa, la CAL, el CIEMEN, Gent de la Terra, la Intersindical CSC, la Xarxa d'Entitats dels Països Catalans, Òmnium Cultural i la Plataforma per la Llengua són les primeres entitats adherides a la campanya 'Cap a Europa, amb el no', que avui a migdia s'ha presentat al Col•legi de Periodistes de Barcelona.

Davant el referèndum sobre la constitució europea convocat pel govern espanyol el 20 de febrer, els promotors de la campanya aposten pel 'sí a Europa i no a aquest tractat'. Representants de les entitats impulsores han exposat les raons per votar-hi en contra, entre les quals hi ha el fet que 'el text sotmès a referèndum no respon a la voluntat sobirana de la ciutadania i dels pobles que configuren la societat europea', que el tractat 'discrimina llengües i cultures com la catalana' i que la 'proposta de constitució europea tampoc obre nous camins per resoldre problemes socials ni adopta el principi de defensa dels drets, per damunt de les lleis, per construir la pau'.

La campanya 'se suma' a la de la Plataforma contra la Constitució Europea i busca 'construir Europa' des de la societat civil organitzada. Demà es començaran a repartir 100.000 díptics.