Es presenta a Barcelona la Coordinadora per la Prevenció de la Tortura i l'informe sobre la tortura

L'informa es pot descarregar des de la plana web de la “coordinadora”.

A migdia s'ha presentat a Barcelona la Coordinadora per la Prevenció de la Tortura (CPT), que aplega una trentena d'entitats i organitzacions de l'estat espanyol. Al Principat fins ara s'hi han sumat l'Observatori del Sistema Penal de la Universitat de Barcelona, l'Associació Catalana pels Drets Humans, Comissió de Defensa del Col•legi d'Advocats de Barcelona, l'Associació Memòria Contra la Tortura, Acció dels Cristians per l'Abolició de la Tortura, Alerta Solidària i les Coordinadores Antirepressives de Gràcia i Sants.

En l'acte també s'ha presentat l'informe sobre les tortures del 2004, que documenta com a les comissaries i a les presons de l'estat espanyol continua existint la tortura, i malgrat tant organismes internacionals com associacions humanitàries i col•lectius de professionals ho han denunciat, no s'ha pogut aturar. Tampoc la rotunda prohibició de la tortura per la constitució espanyola i el dret internacional, ni les recomanacions del Relator especial de les Nacions Unides per a la tortura, ni els nombrosos informes que s'han elaborat basant-se en casos reals, no han aconseguit que s'apliquin les mesures necessàries per a posar fi a la tortura.

Plana web: http://www.prevenciontortura.org

Informe: http://www.vilaweb.com/media/attach/vwedts/docs/informe2004tortura.pdf