La CAL demana el NO al referèndum del Tractat europeu.

La CAL denuncia també el tractament informatiu de la campanya per part dels mitjans de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió.

La Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana (CAL), entitat de defensa del drets lingüístics i nacionals del catalans, davant el proper referèndum del Tractat pel qual s’estableix una Constitució europea demana a la població catalana que voti NO el proper dia 20 de febrer al referèndum de l’Estat espanyol (i en el que es celebrarà al mes de juny a l’Estat francès). El reconeixement internacional de la nostra comunitat lingüística només serà possible amb el propi autocentrament, amb l’exercici ferm i decidit de la nostra sobirania sociolingüística. - El tractat constitucional reforça el poder dels Estats, ja que només s’hi reconeix la seva identitat nacional i s’hi defensa alhora la integritat territorial. Això nega al poble català el dret democràtic i irrenunciable a l’autodeterminació i a la sobirania.

Comunicat de la Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana.

La Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana (CAL), entitat de defensa del drets lingüístics i nacionals del catalans, davant el proper referèndum del Tractat pel qual s’estableix una Constitució europea del proper dia 20 de febrer, manifesta que:

- La llengua catalana no té un reconeixement ple en aquest Tractat, en tant que no apareix en l’enumeració de llengües oficials, que és el que realment compta a efectes legals. Això lesiona els nostres drets lingüístics i produeix una situació de discriminació que ens situa com a ciutadans de segona en una Europa que es vanta de ser respectuosa amb les realitats lingüístiques i culturals de les nacions sense Estat.

- Els camins recentment oberts cap a un cert reconeixement de la llengua catalana només constitueixen algunes mesures de distracció, ja que la seva no inclusió inicial en el Tractat constitucional ens portarà a un llarg camí, de final incert, pel reconeixement de la seva oficialitat (camí que, sigui dit de passada, sempre haurà de passar per la voluntat unànim de tots els estats, fins i tot aquells que sempre han marginat i menyspreat la nostra llengua).

- Finalment, el referèndum constitucional europeu menysprea el nostre poble, ja que els catalans no som cridats a votar com a comunitat nacional sinó que hi som convocats en tan que espanyols, el que evidencia un cop més que aquest Tractat no reconeix la nació catalana.

Per conseqüent, la CAL rebutja el Tractat constitucional europeu i demana a la població catalana que voti NO al referèndum de proper dia 20 de febrer a l’Estat espanyol (i en el que es celebrarà al mes de juny a l’Estat francès). El reconeixement internacional de la nostra comunitat lingüística només serà possible amb el propi autocentrament, amb l’exercici ferm i decidit de la nostra sobirania sociolingüística.

La CAL vol denunciar, també, el tractament informatiu que es farà de la campanya per part dels mitjans de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, per la imposició de quotes de partit, la conseqüent marginació de les entitats de la societat civil i la desproporció clara de la defensa de les diferents opcions. És per això que donem suport a les reivindicacions dels professionals de la comunicació, en defensa d’una informació justa, veraç i transparent.

Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana (CAL).