La CUP – Alternativa d’Esquerres presenta els candidats penedesencs

Quim Arrufat, Cesk Freixas, Àngels Rus, Marta Rius, Llorenç Casanova, entre d’altres, acompanyaran el cap de llista per Barcelona, David Fernàndez, en una llista diversa i compromesa.

Ahir al vespre es van presentar, al Palau Baltà de Vilafranca del Penedès, els candidats penedesencs (Penedès de la circumscripció de Barcelona) de la CUP – Alternativa d’Esquerres. La llista és integrada per persones compromeses amb els moviments populars i les lluites socials.

Els penedesencs i penedesenques que acompanyen el cap de llista per Barcelona David Fernàndez són Quim Arrufat (3), Cesk Freixas (10), Àngels Rus (17), Marta Rius (20), Llorenç Casanova (30), Joan Garriga (39), Anna Gabaldà (42), Karim Akbih (45), Laia Altarriba (49), Otger Amatller (50), Aleix Auber (56) i Iolanda Maurici (82) (s’adjunta llista i biografia).

D’altra banda, també es va aprofitar l’acte per explicar que la CUP – Alternativa d’Esquerres, fidel a la seva filosofia, no demanarà cap préstec a cap entitat bancària per fer front a les despeses de la campanya electoral.

Així doncs, tothom qui vulgui i/o pugui pot aportar diners per finançar la campanya electoral de la CUP. Com? D’una banda, comprant bons de 5 euros amb els quals se sortejarà un lot de productes de la terra. De l’altra, amb les donacions particulars, que es poden fer de la següent manera: ingrés per finestreta a Catalunya Caixa, indicant que és una donació i aportant obligatòriament les dades següents: nom, cognoms, DNI i adreça física, al compte: CUP – Alternativa d’Esquerres – 2013-6096-55-0200354448 de CX Si s’utilitza aquest sistema, cal comunicar-ho o notificar-ho a [email protected]. A l’assumpte del correu electrònic, s’hi ha d’indicar: donació i els noms i cognoms del donant.

Sense oblidar, però, les activitats de caire popular que s’estan preparant als diferents municipis, els beneficis de les quals també es destinaran a pagar la campanya electoral.

La candidatura per Barcelona de la CUP – Alternativa d’Esquerres està formada per homes i dones implicats en el teixit associatiu i bregats en la militància política o sindical. Així mateix, un grup de personalitats destacades del món de la cultura, de l’advocacia i de l’esport també han donat suport a la CUP, tot integrant-s’hi com a candidats. La CUP s’ha obert al teixit popular i fruit d’aquest procés apareix Alternativa d’Esquerres. Rebem, en aquest sentit, l’aportació i suport de col·lectius de l’esquerra transformadora i de l’independentisme.

La candidatura s’ha conformat a partir de les decisions de diferents assemblees obertes, celebrades arreu del territori al llarg de dues setmanes, en les quals han participat fins a un miler de persones. La llista de noms, en conseqüència, és el fruit de la decisió assembleària de la militància de la CUP i també de diferents persones i col·lectius que s’han interessat pel procés. Es tracta, per tant, d’un mecanisme inèdit de confecció de llistes. Ja des de l’inici, la CUP – Alternativa d’Esquerres ha intentat dur a terme una experiència de radicalitat democràtica.

Amb una mitjana d’edat de 36 anys, la llista la conformen 90 noms (85 candidats i 5 suplents). Catorze d’aquestes persones provenen de la Catalunya Central (Bages, Berguedà, Osona); 4 del Baix Llobregat; 29 de Barcelona i l’àrea metropolitana més propera; 10 del Maresme, 13 del Penedès i del Garraf, 12 del Vallès Occidental i 8 del Vallès Oriental.

Penedesencs i penedesenques, a la les llistes de la CUP – Alternativa d’Esquerres:

3. Quim Arrufat: viu a Vilanova i la Geltrú. Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la UAB. Parla alemany, anglès, francès, àrab i turc. Del 2007 al 2010 va ser responsable de relacions internacionals i cooperació del CIEMEN, el Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i les Nacions, a través del qual va ser actiu al Consell Internacional del Fòrum Social Mundial, al Consell de Drets Humans de l’ONU i a la Xarxa Mundial pels Drets Col·lectius dels Pobles. És regidor de la CUP de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

10. Cesk Freixas: és cantautor. Viu a Santa Eulàlia de Riuprimer (Osona). Es dedica professionalment a la música, i forma part del nou col·lectiu de cançó de protesta als Països Catalans, La Cançó Necessària. Ha estat militant de la CUP de Vilafranca del Penedès.

17. Àngels Rus: advocada en exercici amb despatx propi. Es dedica al Dret Administratiu, a l’Urbanisme i a l’Acústica. Regidora i portaveu d’Alternativa Martinenca – CUP a Sant Martí Sarroca (Penedès). Ha estat col·laboradora de Juristes sense Fronteres (assessorament jurídic a refugiats).

20. Marta Rius: Viu a Vilanova i la Geltrú. És periodista, llicenciada per la URV, i condueix els informatius i el programa magazine de Calafell Ràdio. Col·labora en diversos mitjans digitals, entre els quals Xarxa Penedès. Milita a la CUP de Vilanova i és regidora del municipi. És sòcia de l’Ateneu vilanoví.

30. Llorenç Casanova: Nascut a Vilafranca del Penedès. Regidor de la CUP de la seva ciutat des del maig de 2009. Militant de la CUP i vinculat al moviment independentista d’esquerres del municipi. Llicenciat en sociologia i doctorand en demografia, actualment treballa com a coordinador de projectes en una fundació.

39. Joan Garriga: De Sant Pere de Ribes (Penedès). Treballa en un col·legi professional. Activista cultural, social i polític. Des de 1979 participa a UM9 i, des del 1972, al GER de Ribes. És membre de l’AVV de les Roquetes, de l’Institut d’Estudis Penedesencs i està afiliat a la CGT.

42. Anna Gabaldà: Veïna de Ribes (Garraf). Treballadora Social de l’Hospital de dia CPB – Salut Mental. Ha estat monitora de l’esplai Ger. Regidora a l’Ajuntament des de l’any 2006 i portaveu del grup municipal d’UM9.

45. Karim Akbih: De Vilanova i la Geltrú. Militant d’Endavant (OSAN) i de la CUP. Ha fet de carter, de jornaler, d’estibador, de mosso de magatzem i d’electricista. Està a l’atur.

49. Laia Altarriba: És del barri de Gracia de Barcelona i viu a Vilobí del Penedes. Periodista que col·labora amb diversos mitjans de comunicació catalans, membre del consell de redacció del periòdic L’Accent. És militant de l’esquerra independentista des de fa mes de 15 anys. Actualment milita a Endavant – OSAN i a la CUP de Vilafranca del Penedes.

50. Otger Amatller: És de Moja (al Penedès). Llicenciat en Psicologia. Treballa en l’àmbit de les drogodependències. President del nou Casal Popular de Vilafranca. Exmilitant de Maulets. Membre del Patronat del Vinseum – Museu de les Cultures del Vi de Catalunya. Ha participat en balls populars i entitats culturals i esportives del Penedès. Fou regidor de la CUP a l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès entre el 2003 i el 2009.

56. Aleix Auber: De Capellades (Anoia). Dissenyador gràfic i treballador de la restauració. Militant de diferents col·lectius de l’esquerra independentista. Participa del Club de Futbol Sala Capellades. És regidor per Vila de Capellades – CUP.

82. Iolanda Maurici: De Sant Pere de Ribes (Penedès). És filòloga i educadora social. Fou sòcia del primer casal independentista de Nou Barris. Avui milita a UM9 de Sant Pere de Ribes i a la CUP. Pertany a l’entitat Ger. És membre de la coordinadora de la Unitat contra el Feixisme i el Racisme.