La CUP continua el procés de construcció d'una nova candidatura a Vilafranca amb una tercera Trobada oberta.

La CUP organitza una nova Trobada Oberta el proper dissabte 27 de setembre a les 10h. a l'Escorxador, continuant així el procés obert de construcció d'una nova candidatura municipal rupturista a Vilafranca.

L'escenari socioeconòmic és ja prou conegut per a grans capes de població que ha vist com, en els darrers anys, els drets socials han anat minvant, ja sigui per l'eliminació de serveis i ajudes, retallant en matèria de sanitat o ensenyament, privatitzant sectors estratègics per a l'economia o reduint els drets democràtics de la població.

Davant d'aquesta realitat, des de la CUP de Vilafranca, el passat mes de maig vam iniciar un procés de reflexió obert a la població, entitats i organitzacions que lluiten des de diferents espais per a la defensa dels drets socials de les persones. Un espai de debat, reflexió i propositiu per a construir un nou projecte polític municipalista amb la voluntat de construir una alternativa política davant d'un model esgotat, caduc i continuista que ofereix l'actual govern municipal.

Amb aquest procés volem sumar forces i esforços per a capgirar la situació política actual a Vilafranca. El nostre objectiu és construir una candidatura municipalista d'unitat popular, que funcioni de forma assembleària, i que formi part del conjunt de moviments i organitzacions que treballen per assolir un país més lliure i més just en un món més lliure i més just. Volem ser l'expressió a l'ajuntament dels col·lectius, entitats i moviments socials que lluiten i treballen dia a dia a Vilafranca per la justícia social, per la independència, per la cultura, per la democràcia participativa, per la defensa del territori, per la igualtat entre persones sense distinció de sexe o procedència, per garantir una educació, salut, habitatge i treball dignes per a tothom,... en general, per una transformació profunda del sistema.

En aquest sentit, els passats mes de maig i abril, vam organitzar dos trobades obertes per dotar de contingut el projecte. En aquestes trobades, on hi van participar gent i col·lectius diversos, es va fer un diagnostic de la situació actual a la vila en diferents àmbits (treball, salut, habitatge, joventut, cultura, educació i medi ambient) i es van treballar i prioritzar diferents propostes per donar solució als problemes detectats en cada àmbit.

Amb la finalitat de continuar avançant en aquest procés el proper dissabte 27 de setembre celebrem una nova Trobada Oberta a l'Escorxador on farem un retorn del treball fet durant les dos trobades obertes anteriors i donarem el tret de sortida de construcció d'una candidatura municipal rupturista amb la creació de diferents comissions de treball. Així, a partir d'aquesta trobada, començarem a bastir una nova candidatura, perfilar un programa municipal i de govern, preparar comissions de campanya, treballant amb les persones que formaran la candidatura, i sobre tot, seguir treballant per la unitat popular, la independència del Països Catalans i la justícia social.