La CUP convoca una nova assemblea oberta sobre els pressupostos municipals per al 2015

Com ja és habitual en els darrers anys, i atesa la negativa del govern de CIU-PSC de donar continuïtat a uns pressupostos participatius, des de la CUP de Vilafranca convoquem una Assemblea Oberta a la població per explicar, debatre i elaborar propostes pels propers pressupostos municipals de 2015 que es portaran a aprovació en el ple de desembre.

Aquesta assemblea té dos objectius principals i s'estructurarà en dues parts:
1. Oferir un espai on s'expliqui a la població la proposta de pressupost del govern per a garantir una major transparència administrativa en la gestió de recursos públics.
2. Oferir un espai de debat i propositiu a la població, per tal que els regidors de la Candidatura traslladin i defensin aquestes al ple.

Aquesta és una iniciativa que s'ha anat realitzant des de la CUP en els darrers anys després que l’equip de govern de CiU decidís el 2011 i de manera unilateral no seguir convocant processos participatius en l’elaboració del pressupost, incomplint així l’acord del ple del mes d’octubre de 2008 pel qual es creava una Grup de participació ciutadana i l’article 92 del ROM.

Per altra banda, des de la CUP volem denunciar algunes qüestions que, al nostre entendre allunyen encara més a la població de la classe política dirigent actualment a Vilafranca:
- Constatem la manca de voluntat del govern per a donar a conèixer els pressupostos al conjunt de la població, reduint aquest a la seva mínima expressió, a través d'una audiència pública únicament informativa.
- El govern continua amb la dinàmica de no explicar els pressupostos a les associacions de veïns, tal i com s'havia fet en anys anteriors.
- S'ha fet arribar amb 15 dies d'antel·lació la proposta de pressupostos al grup de la CUP, posant de manifest així  la manca de voluntat de consens i diàleg.

Per aquest motiu, la CUP anima al conjunt de la població de Vilafranca a assistir en aquesta assemblea i a traslladar propostes en la construcció d'una Vilafranca més justa socialment i solidària.

L’assemblea serà el proper dimarts 9 de desembre a les 19:30h al Casal Popular de Vilafranca (c/ St. Raimon, 7).