La CUP de Vilafranca dóna suport a la vaga de docents de les Illes Balears i col·labora en la panera solidària i a la caixa de resistència.

Des de la CUP de Vilafranca volem expressar la nostra solidaritat amb el col·lectiu docent que, de manera ferma i decidida, treballa per fer front a les mesures imposades pel govern de Bauzá. En aquest sentit, la CUP de Vilafranca ha fet una aportació econòmica a la caixa de resistència i també participa de la panera solidària organitzada per Som Països Catalans. Així mateix, el CEP (c/ Sta. Maria, 4) és un dels punts on es poden comprar els números de la rifa per a la panera solidària (al preu d’1 euro).

D’altra banda, volem manifestar que davant del model educatiu del govern del Partit Popular (tant de les Illes com de Madrid), que retalla en professorat, imposa el trilingüisme i la falsa elecció de llengua a costa de minoritzar el català, i amb el qual es prohibeixen llaços i s’expedienta docents, la resposta de la comunitat educativa ha estat un clar exemple d’organització i pràctiques efectives i compromeses, com per exemple la convocatòria d’una vaga indefinida.

La CUP també fa una crida a la població a seguir fent aportacions a la caixa de resistència i a mantenir les mobilitzacions arreu del país en favor de la vaga indefinida.

Considerem que la lluita dels docents de les Illes és un exemple per a la resta de docents dels Països Catalans, ja que les polítiques del govern de Bauzá no disten gaire de les del PP al País Valencià ni de les de CiU al Principat: retallades laborals, precaritzacions, implantació d’un model de gestió privada als centres públics, atacs al català, augment de taxes i externalització de serveis. També, a Vilafranca, estem veient com l’equip de govern municipal (CiU-PSC), prioritza l’ensenyament elitista i privat (ESCAVI), mentre l’escola pública continua patint retallades.

Finalment, volem aprofitar també per informar d’actes i mobilitzacions previstos a Vilafranca en solidaritat amb els docents de les Illes:

- Dimarts 1 d’octubre, a les 19.00 h, a la plaça de la Vila, concentració de suport als docents de les Illes, convocada per la plataforma SOS Alt Penedès.

- Divendres 4 d’octubre, a les 19.30 h, a la Fornal, xerrada a càrrec d’un membre de l’assemblea de docents de Mallorca i militant d’Endavant. I a les 23.30 h, concert amb Taverners, música popular i compromesa des de Mallorca.

- Diumenge 6 d'octubre, a les 19h al Cafè de Bilwi, concert amb Filibusters.