La CUP demana al govern de Vilafranca que desobeeixi la Delegació del govern espanyol i treballi per la construcció nacional

Davant del requeriment que ha rebut l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès per part de la Delegació del Govern espanyol a Catalunya perquè es col·loqui la bandera espanyola al consistori vilafranquí, des de la CUP volem fer un seguit de declaracions:

1. Entenem el requeriment realitzat per part de la Delegació del Govern espanyol a l’Ajuntament com una amenaça a la sobirania local i a l'Ajuntament de Vilafranca.

2. Aquest requeriment demostra i és un nou exemple de l’ofensiva nacionalista espanyola del govern del PP de Madrid sobre el poble català i en aquest cas, vilafranquí, i que demostra quines són les seves priroritats davant la situació de crisi econòmica i social.

3. Entenem que la “senyera” és la bandera que representa a tot el poble català i per tant, no hi tenen cabuda els símbols espanyols ni espanyolitzadors a les institucions locals, sigui la bandera espanyola o el quadre del rei borbó, el qual s’ha manifestat recentment, com si d’un representant del poble es tractés, contra un futur procés d’emancipació nacional català.

4. Instem a l’actual alcalde de Vilafranca, el senyor Pere Regull, a mantenir un posicionament ferm respecte d’aquest assumpte i a mantenir la senyera onejant a la façana de l’Ajuntament i per tant, a desobeir el requeriment de la Delegació del govern espanyol. Davant d'aquesta opció trobarà el recolzament de la CUP.

5. Entenem que l’Ajuntament de Vilafranca és sobirà per decidir què pot o què vol que onegi en la façana de l’edifici de l’Ajuntament. En aquest sentit, s’ha aprovat en repetides ocasions en el plenari municipal que la senyera sigui la bandera que onegi a l’edifici consistorial.

6. Volem alertar, igualment, del caràcter espanyolitzador i antidemocràtic del PP de Vilafranca, que en el ple celebrat el passat mes de gener de 2012 va amenaçar d’emprendre altres mesures per tal que la bandera espanyola fos present a l’Ajuntament.

7. La CUP de Vilafranca continuarà treballant per tal que les imposicions dictades pel nacionalisme espanyol del govern de Madrid no es facin efectives a Vilafranca del Penedès i per a l'eradicació dels símbols i polítiques que reperimeixen el nostre país.

8. Des de la CUP entenem que s’ha d’iniciar el camí, sense dilacions, cap a la independència del poble català i que cada pas que es faci des dels nostres ajuntaments en aquest sentit, ens aproxima a la nostra llibertat.