La CUP demana la dimissió de l’Alcalde Marcel Esteve i el Regidor d’Urbanisme Josep Colomé.

Otger Amatller: 'ERC i ICV posen per sobre de la dignitat política els càrrecs i sous del Sr. Xena i del Sr. Recober.'

'Pantomima!'. Aquesta és la definició que la CUP fa de les darreres declaracions de l’equip de govern sobre la qüestió del projecte de la base de muntatge del TGV.

Primer de tot des de la CUP pensem que la base de muntatge del TGV ha hores d’ara s’ha convertint en el nostre túnel de Bracons particular. I el que tenim clar des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) és que el que està en discussió són dos models territorials diferents. I que el PSC intenta imposar el seu model submís a l’expansió metropolitana de Barcelona a base de mentides i manipulacions.

Des de la CUP volem deixar clar que ens oposem a la base de muntatge del TGV, però que també som contraris al quart cinturó i a la proliferació de polígons industrials de manera indiscriminada i més, si se’ns imposen d’aquesta manera tant poc transparent.

La CUP estarà enfront a aquest model insostenible i n’estem convençuts que no estarem sols.

Per molt que el Sr. Roberto Labandera ens digui que això es inevitable, des de l’esquerra independentista estem convençuts que és qüestió de voluntat política i d’una nova correlació de forces aturar aquest procés de metropolinització.

Els articles del Sr. Labandera els prenem com una mentida més, a l’igual que les seves rodes de premsa esperpèntiques.

D’altra banda, la CUP valora que, encara que el projecte ha arribat miraculosament a l’ajuntament, ha quedat més que demostrat que, en primer lloc:

1.- Hem demostrat que l’equip de govern ha mentit. No ens ha cedit la informació de la que disposaven als grups municipals i a la resta de Vilafranca, des de fa més d’una any.

Hem demostrat que l’equip de govern no ha fet res per anar a buscar el projecte. S’ha quedat sempre a l’espera, una estranya espera.

Han incomplert l’acord de Ple on diu que es realitzaran totes les mesures legals possibles contra la instal•lacions de la base, ja que unes simples al•legacions presentades fora de termini no són res. El projecte ja està aprovat.

Hem constatat que l’alcalde Marcel Esteve treballa a esquenes dels regidors de l’equip de govern ja que la majoria d’ells no estaven ni tant sols al corrent del projecte i de l’expedient.

Hem demostrat que l’equip de govern han actuat amb mala fe ja que, tali com consta en el projecte, hem constatat que el PSC ha estat al corrent del desenvolupament del projecte en tot moment.

2.- L’equip de govern no ha estat a l’alçada. Durant aquests dies l’equip de govern ha anat canviant les versions sobre el tema a mida que la oposició anàvem manifestant les nostres opinions i les obvietats de les irregularitats sobre el projecte.

Han entrat en atacs personals, conductes característiques dels que es senten atrapats i sense arguments. Han arribat a perdre els papers.

Estan desviant l’atenció del problema al•legant que el projecte de la base de muntatge no és el definitiu. Fet que cap grup li ha plantejat ni afirmat fins el moment ja que el tema de discussió ha estat sempre el de la manca d’informació al respecte, sigui el primer projecte o el document definitiu.

L’arribada del projecte a l’ajuntament és una pantomima que ens fa pensar dues coses: o bé el projecte era dins l’ajuntament o bé algú l’ha anat a buscar sota el caràcter d’urgència a Madrid.

Però davant l’arribada del projecte, volem deixar clar, que el fet és el mateix, ja que el punt de discussió es troba en la ocultació de la informació, en les mentides i en la passivitat de l’ajuntament. Tot plegat només en confirma que fa mesos que podrien haver emprès accions legals i no ho han fet.

3.- Demanem la dimissió del Marcel Esteve per ser la persona que ha portat personalment un procés ple d’interrogants, de punts foscos, de preguntes sense respostes, de mentides i d’ocultació d’informació als grups municipals, als vilafranquins i als regidors del seu partit. Així com també, del regidor d’urbanisme Sr. Josep Colomé.

Lamentem el paper d’ERC i del seus regidors ja que en tot el procés han fet el paper de la trista figura ja que no estaven al corrent d’un procés tant important com aquest.

Lamentem el paper d’ERC perquè s’hacabrn cregut les mentides del PSC. El PSC els hi ha pres el pèl.

I no només això, sinó que ERC està defensant i sent còmplice d’un dels processos menys clars i transparents de la història del nostre ajuntament.

La CUP està convençuda que el paper d’ERC només es deu al fet del que el Sr. Coordinador de Govern, Ramon Xena, vol mantenir el seu càrrec i el seu sou a l’ajuntament a qualsevol preu. Si cal creure’s les mentides del PSC se les creu. Està posant els interessos personals per sobre dels interessos del partit i dels votants.

Creiem que els fets succeïts són prou greus com per procedir al trencament del pacte amb el PSC ja que no es pot tenir com a socis de govern un grup polític del que ha quedat palès a la llum pública que han mentit i que han amagat informació a tots els grups municipals.

ERC i ICV posen per sobre de la dignitat política els càrrecs i sous del Sr. Xena i del Sr. Recober, perquè cobrint al PSC en aquest afer estan formant part d’una pantomima que només té com a objectiu sortir del greu atzucac en el que es trobava l’equip de govern.

4.- Recordem a ERC i ICV que el que acabi passant amb la base de muntatge i de manteniment i la estació de trens regionals, incidirà directament en el desenvolupament de la comarca.

Demanem al PSC que deixi de contradir-se en les seves declaracions ja que primer diuen que el que faran a partir d’ara és treballar perquè aquesta base de muntatge i manteniment no es faci i tot seguit manifesten que cal esperar l’arribada del projecte definitiu al mes de setembre per veure com poden mirar de que no desentoni massa amb l’entorn rural.

En què quedem doncs ? Hi estem en contra o no ?

28 de juliol de 2004
Candidatura d’Unitat Popular