La CUP ha organitzat una nova Assemblea de Pressupostos Participatius amb una innovadora dinàmica de participació.

El passat dilluns 1 de juliol, la CUP va organitzar la segona assemblea del 2013 sobre Pressupostos Participatius, en el marc del procés participatiu sobre pressupostos municipals que ha estat realitzant els darrers anys. Enguany, el procés va començar el 17 d'abril amb una primera sessió formativa sobre pressupostos municipals amb la intervenció d'en Josep Garriga, exregidor d'hisenda de Ribes, i d'en Xavi Navarro.

Per a aquesta ocasió es va preparar una dinàmica de grups innovadora per tal de facilitar la participació i el debat sobre com prioritzar la distribució dels recursos d'un pressupost. Cada grup tenia un taulell que representava un pressupost complet agrupat per àrees on les partides estaven en blanc ,i per una altra banda, un conjunt de fitxes que representaven els recursos disponibles pel pressupost. Cada grup havia de debatre i distribuir de forma argumentada els recursos per a cobrir totes les partides i necessitats del pressupost segons es creies oportú.

La trentena de persones que van passar per l'assemblea al llarg de les dues hores i mitja que va durar, van valorar molt positivament la dinàmica. Com a crítica, van proposar que en properes ocasions es disposés de més temps per poder discutir amb més profunditat sobre les prioritats i les propostes, tant en petit grup com durant la posada en comú. D'entre les conclusions i propostes dels grups, destaquen l'increment de les partides de serveis a les persones sense variar el pressupost total, reduint partides com les d'alcaldia, racionalitzant despeses de subministraments i serveis, o gestionant millor els edificis i equipaments municipals o els lloguers que es paguen.

Des de la CUP la valoració de l'assemblea també és molt positiva, sobretot del debat i de les propostes sorgides. Durant les properes setmanes, la CUP teballarà i desenvoluparà les propostes, estudiant-ne també la viabilitat, ja que el procés participatiu no acaba aquí. Amb els resultats tant de les assemblees com del treball de les propostes i, a poder ser amb la informació corresponent als pressupostos del 2014, es celebrarà almenys una altra assemblea al setembre per seguir debatent una proposta final de pressupost participatiu pel 2014, així com també el posicionament de la CUP respecte la proposta del govern vilafranquí.