La CUP inicia de nou un procés per elaborar una proposta alternativa i participativa als pressupostos municipals.

Un dels eixos principals de la Candidatura d'Unitat Popular és la participació de la població en la gestió pública i en l'administració dels recursos públics. Com ve sent habitual els darrers anys, i donada la negativa del govern de CIU-PSC de donar continuïtat a uns pressupostos participatius, des de la CUP de Vilafranca, a través d'una Assemblea de Pressupostos Participatius, continuem amb procés obert a la població per a debatre i elaborar una proposta alternativa als propers pressupostos municipals de 2014.

Aquest procés que venim fent els darrers anys té diferents objectius:

· En primer lloc, afavorir el desenvolupament d’una nova cultura de participació popular i oberta.

· En segon lloc, estimular una cultura d’autogestió política, en què l’autogovern i la solidaritat siguin valors fonamentals.

· I en tercer lloc, una major transparència administrativa en la gestió de recursos públics.

L'elaboració d'uns pressupostos municipals és una tasca complexa. Per aquest motiu, des de la CUP hem plantejat aquest procés en diferents fases. El primer any es va treballar amb una visió general d'uns pressupostos municipals, com s'estructuren i construir una proposta participativa. El segon any vam voler centrar l'atenció en analitzar detalladament el capítol d'inversions i realitzar propostes segons les aportacions i prioritats dels participants. Enguany, seguim avançant en aquest procés i volem posar el focus sobre els capítols de despesa corrent i inversions per elaborar una proposta alternativa als pressupostos municipals.

Aquest any iniciarem el procés amb una xerrada a l'escorxador sobre “Com es fan els pressupostos municipals?” a càrrec de Josep Garriga i Xavi Navarro. La xerrada serà el proper dimecres 17 d'abril a l'Escorxador a les 20 hores. Després d'aquesta xerrada tenim previst fer almenys 3 assemblees més fins a l'octubre d’enguany per a debatre i elaborar una proposta alternativa als pressupostos que presenti el govern, amb voluntat d’obertura i transparència al conjunt de la població.