La CUP organitza pel proper dissabte 26 d’abril una trobada oberta de debats temàtics

L'escenari socioeconòmic actual és ja prou conegut per a grans capes de població que ha vist com, en els darrers anys, els drets socials han anat minvant, ja sigui per l'eliminació de serveis i ajudes, retallant en matèria de sanitat o ensenyament, privatitzant sectors estratègics per a l'economia o reduint els drets democràtics de la població.

Davant d'aquesta realitat, des de la CUP de Vilafranca, volem iniciar un procés de reflexió obert a la població, entitats i organitzacions que lluiten des de diferents espais per a la defensa dels drets socials de les persones. Un espai de debat, reflexió i propositiu per a construir un nou projecte polític municipalista amb la voluntat de ser una alternativa política davant d'un model esgotat, caduc i continuista que ofereix l'actual govern municipal.

Volem construir un procés que pretén sumar forces i esforços per a capgirar la situació política actual a Vilafranca. Un nou espai de confluència on les lluites i reivindicacions actualment presents a Vilafranca se sentin representades a l'Ajuntament i que serveixi per acumular les forces necessàries que ens permetin dissenyar un nou model de vila des de la justícia social i la convicció democràtica.

Amb aquesta finalitat s’han creat grups de treball temàtics que han de servir per a fer una primera diagnosi de les diferents problemàtiques existents avui a Vilafranca (en matèria de treball, salut, educació, habitatge, cultura, democràcia...) i representatius de les diferents lluites que ens trobem actualment al municipi. Uns grups de treball que ja compten amb la participació de persones representatives de diferents sectors.

Amb la finalitat d’elaborar una diagnosi de la situació actual a Vilafranca, així com per poder fer aportacions i propostes, des de la CUP hem organitzant una trobada oberta pel proper dissabte 26 d'abril, on no només volem conèixer l'opinió dels assistents, sinó que ens agradaria comptar amb la seva participació per a incorporar-la en el debat i cercar plegats, noves alternatives, que siguin capaç de generar noves esperances de canvi polític i social. L’objectiu és el d’obrir les portes de l'Ajuntament amb un nou projecte municipalista, des de la transparència i la participació directa, des de la solidaritat i la justícia social.