La CUP presenta una moció per anul·lar el conveni per a l’oficina del DNI

Recentment, l’equip de govern municipal de Vilafranca (CIU-PSC) ha signat un conveni amb el Ministerio del Interior de Madrid, pel qual l’Ajuntament cedeix gratuïtament, i de manera temporal per a 15 anys, unes oficines que s’han de destinar a l’expedició de DNI, passaports, documents d’estrangeria i anàlegs. A més, les despeses d’instal·lació, mobiliari i equipament tècnic són a càrrec de l’Ajuntament: segons el pressupost aprovat, 140.000 euros.

En relació amb aquest conveni, la CUP hem presentat una moció per anul·lar aquest acord amb el Ministerio del Interior de Madrid. Recordem que actualment a Vilafranca, on ve setmanalment una unitat mòbil de la Policia Nacional, ja es pot tramitar el DNI amb cita prèvia. A més, volem denunciar la sessió gratuïta d’un espai municipal i una despesa de 140.000 euros en un moment en què les prioritats haurien de ser unes altres.

En aquest ple municipal, la CUP també presentem una moció en què proposem afegir a totes les resolucions que emeti l’Ajuntament un petit paràgraf que informi de l’existència de la Sindicatura Municipal de Greuges i de la possibilitat d’acudir-hi en cas de no estar d’acord amb la resolució rebuda. Aquesta proposta la va fer inicialment la síndica de greuges de Vilafranca en el seu informe anual, però va ser desatesa per l’equip de govern.

Finalment, la CUP també ens sumem a una moció, presentada conjuntament amb altres grups municipals, per donar suport a la comunitat educativa de les Illes Balears i a totes les accions que es duguin a terme de manera cívica. Des de la CUP també volem demanar al Govern de les Illes Balears la suspensió dels expedients sancionadors iniciats amb clara intenció repressiva i rebutgem la política de retallades en matèria educativa.