La CUP presenta una web de transparència municipal.

transparenciavilafranca.cupvila.cat

En el ple del mes de març passat, la CUP va presentar una moció que contemplava diferents mesures amb la voluntat de millorar la transparència en la gestió municipal. En aquesta moció, entre d’altres, es proposava que es fes públic en un lloc visible els sous que reben els regidors/es de l'Ajuntament de Vilafranca de totes les administracions públiques, és a dir, Ajuntament, Consell comarcal, Diputació, Generalitat o a les Corts.

Actualment aquesta informació ja és pública a les respectives webs d'aquestes institucions, tot i que sovint està força oculta. Per aquest motiu, en la moció es proposava centralitzar tota aquesta informació i fer-la pública i visible a la web de Vilafranca.

La moció però, va ser rebutjada amb els vots contraris de CIU i PSC, tot i que no hi ha motius ni tècnics ni legals per a dur a terme el que es proposa. Per això, des de la CUP hem decidit fer-ho nosaltres, demostrant així que és possible i que no és tant difícil aquest exercici de transparència.

La informació que apareix al web està extreta de les informacions publicades per les pròpies institucions: Ajuntament, Consell Comarcal de l'Alt Penedès i Generalitat de Catalunya. Degut a la dificultat de fer un seguiment d'aquesta informació i per la falta de transparència d'aquestes institucions, pot ser que alguna de les dades publicades no sigui del tot exacte. Si es dóna el cas no tindrem cap problema a fer les rectificacions corresponents, doncs l'objectiu és la transparència i fer pública informació real.

Així mateix, indicar que els sous estan indicats com a sous bruts (doncs no coneixem les retencions de cada regidor/a) i que s'han comptabilitzat tots ells en 12 pagues, tot i que en alguns casos cobren fins a 14 pagues.

Finalment, volem tornar a instar a l'equip de govern (CIU i PSC) a reconsiderar la seva postura i a fer pública aquesta informació al web de l'Ajuntament, així com també donar compliment a les diferents mocions sobre transparència aprovades en Ple Municipal.