La Fera Ferotge actuarà a València davant milers de persones al costat d’Obrint Pas i artistes de to

El concert es celebrarà a la Universitat de València coincidint amb la diada del 25 d’abril, que commemora la batalla d’Almansa.

La Fera Ferotge, l’espectacle en homenatge a l’alcoià Ovidi Montllor, portarà el seu muntatge musical a València el 30 d’abril, en el concert que finalitza la jornada de mobilitzacions convocada per Acció Cultural del País Valencià i els Casals Jaume I ( http://www.acpv.net/25abril05 ) per commemorar la batalla d’Almansa, quan el 25 d’abril de 1707 els maulets valencians van ser derrotats per les tropes de Felip V que el 1714 acabarien per fer capitular la ciutat de Barcelona. Tot i estar pensat com un espectacle de petit format, la Fera Ferotge actuarà a València telonejant els valencians Obrint Pas que gravaran el seu primir treball en directe, en una actuació a la qual es preveu l’assistència de milers de persones. No serà aquesta la primera vegada que els vilafranquins visiten València per presentar les versions d’Ovidi Montllor. A principi de març ja van actuar en una trobada d’estudiants, patrocinada per la Coordinadora d’Estudiants dels Països Catalans, a la Universitat de València davant de centenars de persones. Però serà aquesta la primera ocasió en què adapten el muntatge a un gran escenari per actuar davant milers de persones. Els creadors de La Fera Ferotge són Àlex Vendrell, Bull i Trajo, membres de la banda vilafranquina Inadaptats, als quals s’ha afegit en les darreres actuacions el jove cantautor Cesk Freixas, tocant la guitarra acústica i com a segona veu.

“Un poble en moviment”.

El concert tindrà lloc al Campus de Tarongers de la Universitat de València i començarà a les nou de la nit. Intitulat “Un poble en moviment”, títol d’una cançó d’Obrint Pas, es presenta com un homenatge al polifacètic Ovidi Montllor. El recinte universitari és cedit per la la Junta de Govern de la Universitat valenciana després que per tercer any consecutiu la Diputació de València, governada pel Partit Popular, hagi tornat a prohibir el concert a la plaça de Bous, l’escenari que havia estat tradicionalment l’escollit per posar el punt i final a la diada del 25 d’abril. La Fera Ferotge actuarà després de l’actuació del grup guanyador del Tirant de Rock de la Marina, el concurs promocional de grups valencians que canten en llengua catalana i que es celebra anualment. L’actuació en l’escenari del 25 d’abril és un dels premis amb que es distingeix el grup guanyador de cada edició. En aquesta actuació s’incorporarà també Cesk Freixas i serà un sentit homenatge al traspassat Ovidi Montllor, del qual enguany es compleix el desè aniversari.

Col•laboracions.

La gravació en directe del disc, el tercer d’Obrint Pas i el primer en directe de tota la seva trajectòria, comptarà amb la col•laboració de nombrosos músics, grups i bandes dels Països Catalans. Entre aquests acompanyaran els Obrint Pas el cantant d’Inadaptats, Àlex Vendrell. També col.laboraran Al Tall, Feliu Ventura, Miquel Gil, Titot de Brams, Carles Belda de Pomada, Joan Garriga de Dusminguet, la Gossa Sorda, el Ball dels Locos de l’Olleria, els Dimonis de Vinaròs, el Ball de Bastons de Bassot, la Xafigà, Soul Atac, Sva-ters i altres. Tot el concert serà enregistrat i se’n editarà un DVD. Des de Vilafranca, com en d’altres ocasions, és previst que s’organitzi un autobús per tots els que vulguin desplaçar-se el 30 d’abril a València per poder assistir a la manifestació cívica i festiva que s’iniciarà a les sis de la tarda a la plaça de Sant Agustí sota el lema “Per la dignitat del País Valencià”.

www.el3devuit.com