La Fundació per la Pau denuncia la militarització que implica la constitució europea proposada

La Fundació per la Pau oponia es construeixi mes aviat 'una Europa de mercat que no pas un espai de drets i participació'.

En un comunicat fet públic avui, la Fundació per la Pau posa damunt la taula la militarització que suposa la constitució europea proposada. Fins ara, malgrat es diversos arguments que s'han destacat per a dir 'no' a aquesta constitució, la qüestió de la militarització no havia tingut massa ressó. La Fundació per la Pau ha fet en aquest cas una anàlisi del text europeu en clau dimpuls a la militarització dels vint-i-cinc. L'entitat considera que, malgrat en el preàmbul del tractat es diu que 'la Unió Europea té com a finalitat la promoció de la pau, els seus valors i el benestar dels pobles', el que realment fa és 'allunyar l'escenari de guerra d'Europa, sense renunciar a fer-la fora', alhora que 's'impulsa la indústria armamentística i es reclama als estats membres un increment de la despesa militar'. D'aquesta manera segons la Fundació, 'és redueix la perspectiva de seguretat a una concepció purament militar'.

Si bé des del col•lectiu es valora positivament la voluntat de construir una Europa social, lamenten que en la pràctica, tant les accions com les decisions, siguin contràries a aquests principis i finalment es construeixi mes aviat 'una Europa de mercat que no pas un espai de drets i participació'. En suma, l'entitat denuncia que la constitució europea proposada 'associa de forma clara seguretat a defensa militar', la qual cosa fa impulsar el cicle armamentístic i a més es fonamenta en una lògica militarista que, a entendre de la Fundació, és caduca.

Comunicat de la Fundació per la Pau :