La Intersindical-CSC lamenta que patronal i sindicats demanin un estatut de mínims

El comunicat sorgit de la reunió celebrada ahir al matí a la Generalitat mostra la manca de voluntat per bastir un Estatut ambiciós per a la classe treballadora catalana.

La Intersindical-CSC vol fer pública la seva preocupació per les conclusions que, en forma de comunicat, han extret en la reunió celebrada aquest matí on han participat Pasqual Maragall, Joan Saura i Antoni Castells com a membres del Govern Català, representants de CCOO i UGT, Juan Rosell, per Foment del Treball, Josep González en nom de PIMEC-CEPIME i Miquel Valls, en nom de la Cambra de Comerç de Barcelona.

Aquests agents socials han reclamat “responsabilitat, flexibilitat i consens” envers l’Estatut, alhora que han considerat que el debat estatutari ha quedat finalitzat i han instat a aprovar-lo amb rapidesa.

Davant d’aquest text conjunt, la Intersindical-CSC vol manifestar que:

1. Els agents socials no han de pressionar cap força política per tal de rebaixar el nou text estatutari que encara es troba en fase de discussió. En tot cas, els sindicats no han d’entrar en aquest joc i, si han de pressionar, ho haurien de fer a l’alça.

2. Els partits polítics han d’emprar el temps que calgui per elaborar un bon Estatut. El text sortint haurà de satisfer les aspiracions socials i nacionals de Catalunya. Per tant, és massa important com per anar amb presses.

3. Les demandes de consens i flexibilitat no equivalen a donar capacitat de bloqueig a minories polítiques i socials que no representen, en cap cas, l’interés del país ni de la seva classe treballadora.

4. La Intersindical-CSC lamenta profundament que no es citi la necessitat d’un model de finançament que hauria de ser igual o similar al concert econòmic. La necesitat d’articular polítiques socials fa de la correcció del dèficit fiscal una urgència per a Catalunya.

5. La Intersindical-CSC vol recriminar que el Marc Català de Relacions Laborals no sigui citat en aquest comunicat conjunt i es referma en la decepció davant CCOO i UGT que allò que pregonen en alguns àmbits esdevé fum a la primera de canvi.