Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

La llosa de cobriment de les vies de tren podria costar 16,1 milions d’euros més dels pressupostats

Pep Colomé, regidor d’Urbanisme, apunta que es tracta d’un informe preveient una nova normativa europea sobre seguretat.

Podrien ser 16,1 milions d’euros més dels que inicialment s’havien pressupostat per fer front a les obres de cobriment de la via del tren per fer tota la llosa de l’AVE, un import que en principi corre a càrrec de l’Ajuntament. Al principi de març es va rebre un informe “justificatiu de l’increment del pressupost” pactat al conveni signat el febrer de 2004, amb l’aval de l’alcalde, Marcel Esteve, i el ministre de Foment, Álvarez-Cascos. Es preveia aleshores un import de menys de 15 milions d’euros. Ara es podria veure doblat i arribar als 31 milions. Pep Colomé, regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Vilafranca, i la persona que va informar tota l’oposició la setmana passada sobre l’existència d’aquest informe d’Euroestudios, l’enginyeria tècnica que fa el projecte d’obra civil per a l’Ajuntament, manté a hores d’ara que només es tracta d’una possibilitat que no ha estat confirmada pel Ministeri de Foment. A més, Colomé ha manifestat amb rotunditat que, d’acord amb la interpretació que fa del conveni signat el febrer del 2004, el cost hauria de ser assumit íntegrament pel Ministeri de Foment. El regidor d’Urbanisme, oferint una imatge de serenitat i confiança, espera poder aclarir la qüestió abans de finalitzar el mes de maig, amb una nova trobada amb responsables del Ministeri de Foment: “De moment no veig cap motiu de preocupació. Es tracta d’un informe com tants d’altres que rebem. Una altra qüestió és que el Ministeri de Foment ens ho confirmés. Però això a hores d’ara no ha passat, així és que no crec que, a hores d’ara, s’hi hagi de donar més importància. No és el tema que més em preocupa en aquests moments”.

Seguretat.

L’increment del cost de les obres seria sobretot el resultat de l’aplicació d’una nova normativa de seguretat molt més exigent “producte de l’accident del túnel dels Alps i del més recent atemptat islamista de Madrid”, el més sagnant de la història d’Europa. Això provocaria que de l’import inicial de 12,8 milions d’euros es passaria a 24 milions, amb un increment net de més d’11 milions d’euros. Euroestudios fa aquesta projecció en aplicar “l’esborrador d’instrucció sobre Seguretat en Túnels Ferroviaris”, que obliga a “protegir davant el foc tots aquells paraments estructurals que es puguin veure afectats per aquest en un túnel”. L’increment només per aquest concepte ja seria de 8 milions d’euros. Un segon element de seguretat és el relatiu a les andanes per a l’evacuació de passatgers, que ascendiria a més de 800.000 euros. El condicionament dels murs existents provocaria un increment d’1,2 milions. A aquesta quantitat caldria afegir el condicionament dels murs de l’avinguda de Barcelona i altres elements que provocarien un increment de 303.000 euros. Finalment un altre dels imports més significatius és l’increment de 3,5 milions per les instal•lacions de seguretat. Colomé considera, a més, que alguns dels conceptes estan mal pressupostats. La llosa de l’AVE permetrà guanyar 90.000 metres quadrats de superfície nova, aproximadament 15 camps de futbol. Alhora suposarà una millora substancial la connectivitat de la ciutat.

www.el3devuit.com