La Plataforma penedesenca pel NO realitza la primera xerrades informativa a Sant Pere de Riudebitlle

La plataforma 'Al Penedès votem no a la Constitució Europea' serà present a l'inici de campanya aquesta nit a Vilafranca.

Dins el marc dels actes organitzats des de la 'Campanya dels Països Catalans contra la Constitució Europea', i més concretament en el context d'activitats que la plataforma 'Al Penedès votem no a la Constitució Europea' està duent a terme a les nostres comarques, el passat dissabte 29 de gener es va realitzar a Sant Pere de Riudebitlles la primera de les xerrades informatives i de debat sobre el tractat internacional anomenat Constitució Europea. L'acte començà al voltant de les 19:00 hores de la tarda a les Escoles Velles del municipi, a càrrec de Jordi Torrents (sociòleg i militant d'Endavant), el qual va defensar i desenvolupar diferents arguments que aposten pel vot al no sobre el referèndum no vinculant, i, per tant, consultiu, que es durà terme a l'estat espanyol el proper 20 de febrer.

Torrents remarcava el fet que 'el català no serà oficial a la Unió Europea', de la mateixa manera que 'aquesta Constitució garanteix la unitat dels estats i els permet seguir negant el dret a l’autodeterminació dels pobles fins i tot amb la força'. Un dels altres punts sobre els quals va girar l'acte va ser la suposada sostenibilitat del capitalisme, que aquest tractat col•locarà com a únic sistema econòmic possible dins l'Europa d'aquesta nova constitució; 'no es contempla la possiblitat d’aplicar cap altre sistema econòmic que el regit per l’economia de mercat'.

Després d'una roda de preguntes i un petit col•loqui, s'informà als assistents de tots i cadascun dels actes que es realitzen arreu dels nostres municipis, els quals des de la plataforma 'Al Penedès votem no a la Constitució Europea' us animem a participar-hi.

Actes de la plataforma 'Al Penedès votem no a la Constitució Europea':

- Divendres 4 de febrer, xerrada a Sant Sadurní d'Anoia, 20h. Casal d'Entitats.
- Diumenge 6 de febrer, xerrada a Gelida, 18h. Casal Gelidenc.
- Dijous 10 de febrer, xerrada a Sant Pau d'Ordal, 20h. Sala del Centre Agrícola.
- Divendres 11 de febrer, xerrada al Plà del Penedès, 20hl Poliesportiu.
- Divendres 11 de febrer, xerrada al Vendrell, 20:30h. Centre Cívic l'Estació.
- Divendres 18 de febrer, acte polític a Vilafranca del Penedès, 20:30h. l'Escorxador.
- Dissabte 19 de febrer, manifestació a Vilafranca del Penedès, 18h Plaça de la Vila.