L’Ajuntament obre un punt d’informació per a gent gran al casal d’avis del carrer Peguera

En compliment del compromís que va adquirir l’equip de govern el mes d’abril de 2004 a partir d’una moció de la CUP.

El Casal de Gent Gran de Vilafranca, situat al carrer Peguera, disposarà a partir de finals del proper mes de març d’un punt d’informació adreçat als avis vilafranquins. El servei és una extensió del que ja s’ofereix des de fa anys a les oficines de Benestar Social de l’Ajuntament, al carrer Santa Maria.

En compliment del compromís que va adquirir l’equip de govern el mes d’abril de l’any passat (quan a partir d’una moció de la CUP es va acordar per unanimitat dels partits polítics trobar un altre espai per atendre les demandes i consultes de la gent gran), a partir de finals del mes març un tècnic de l’Ajuntament estarà els matins del dijous al Casal de Gent Gran del carrer Peguera.

El tècnic atendrà totes les demandes d’informació que plantegin els avis que se li adrecin i els assessorarà en tot el que faci falta. El regidor del Pla per la Gent Gran, Patro Recober, ha assenyalat que en el fons aquesta iniciativa és “una desconcentració d’un servei que ja fa temps que existeix” i que actualment s’ofereix a les dependències de l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament, al carrer Santa Maria. Ara, el mateix servei també s’oferirà els dijous d’onze del matí a dues del migdia al casal d’avis esmentat, el qual depèn de la Generalitat. Recober apunta que calia trobar un espai complementari, ja que les oficines actuals del carrer Santa Maria no són prou accessibles o “atractives” per a la gent gran. Per això s’ha optat per un espai que habitualment és un punt de trobada per a molts avis. En aquest sentit, Recober ha avançat que hi ha “el desig” que els despatxos de Serveis Socials es puguin acabar traslladant a mig termini a algun altre edifici municipal.

A Vilafranca hi ha en aquests moments unes 5.300 persones majors de 65 anys, una xifra que creix numèricament, però que percenualment ha baixat en els darrers anys fins al 14% del total de població, a causa del creixement demogràfic de la vila. El servei no està pensat només per atendre les demandes i consultes de la gent gran, sinó que en molts casos també són els seus familiars directes els que formulen la consulta. Precisament, per facilitar l’accés dels familiars al nou punt d’informació s’ha buscat allargar l’horari fins a les dues del migdia. En funció de la demanda, si es considera oportú, aquest horari es podria ampliar. El punt informarà la gent gran de tots els serveis, programes, ajuts i recursos de què disposa l’Ajuntament per als avis vilafranquins. També assessorà sobre els serveis en què intervenen altres administracions.

Per la seva part, el tècnic Francesc Sáez apunta que les empreses que es dediquen a la realització de serveis a domicili per a la gent gran també hi podran difondre la seva activitat. Segons Sáez, el punt està pensat paral•lelament per fomentar tant la informació com la participació i el voluntariat de la gent gran. Igualment, pot ser un espai on aquest col•lectiu aporti les seves suggerències. Patro Recober apunta que en la descentralització del servei s’hi està treballant des del mes d’abril del 2004, quan es va aprovar la moció. Ajuntament, Casal de la Gent Gran i Departament de Benestar i Família de la Generalitat s’han mostrat sempre predisposats a tirar-lo endavant, però la lentitud amb què es van anar succeint les converses entre les tres parts implicades ha provocat que el punt d’informació acabi entrant en funcionament quasi un any després de l’aprovació de la moció. El nou punt va ser inaugurat divendres passat, a l’espera que pugui entrar plenament en servei a partir del 22 de març.

www.el3devuit.com