Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

L'alcalde de Vilafranca assegura a la premsa que en el procés de creixement es perdran més vinyes

Marcel Esteve: 'L'estació es farà, el debat que hi ha ara és perquè es faci al més aviat possible'.

El cobriment de la via del tren, al seu pas per Vilafranca, portarà un canvi històric a la ciutat. L'alcalde, Marcel Esteve (PSC), assegura que és l'obra més important del segle. Vilafranca guanyarà 80.000 m d'espai lliure. Després de mesos de negociació amb la Generalitat i el Ministeri de Foment, l'Ajuntament assegura que ja té el finançament del cobriment. Aquest projecte arriba en un moment en què Vilafranca viu un debat sobre el creixement i la desaparició de les vinyes, i l'alcalde assegura que la ciutat ha d'apostar pels serveis i ha de créixer de forma compacta deixant les vinyes a la rodalia.

Precisament en el pla d'ordenació urbana de Vilafranca aprovat l'any passat es preveu un creixement compacte, tot i que ni l'alcalde s'amaga del fet que el desenvolupament dels sectors industrial i de serveis suposarà la desaparició de les vinyes. Marcel Esteve és directe: els projectes més importants per a la ciutat -la construcció de la variant de la C-15, o la connexió ferroviària amb Vilanova- suposaran la desaparició de vinyes per donar pas a uns serveis molt concrets. Marcel Esteve assegura que sempre ha estat així, i lamenta que alguns grups de l'oposició hagin assumit com a seu un missatge que prové de l'enyor d'una ciutat que mai no ha existit.

El projecte de construcció i cobriment de les vies del tren, malgrat la construcció de la base de muntatge del TGV, portarà un dels canvis més importants dels últims cent anys. Ara Vilafranca ja té el finançament necessari per fer front a aquest repte amb tranquil•litat. El projecte de construcció de la via i el cobriment té un pressupost de 81,8 milions d'euros. Foment n'assumeix 47,6; la Generalitat, 8, i l'Ajuntament n'hi posa 15, als quals s'han de sumar els més de 7 milions d'euros dels convenis urbanístics de la Cinzano, Barba i Roca i Pinsos Cia. Precisament, en l'última visita del conseller Nadal a Vilafranca es va tancar l'acord mitjançant el qual el govern català aportarà 5 milions d'euros de les plusvàlues de la requalificació del sector de les Bassetes, més 3 milions d'euros de pressupost directe de la Generalitat.

Ara el govern de Vilafranca haurà de fer front a un ple extraordinari que l'oposició ha demanat amb l'objectiu d'obtenir el màxim d'informació sobre el projecte de l'estació de trens regionals.

Debat sobre una «realitat»

Marcel Esteve assegura que el debat sobre l'estació de trens regionals de Vilafranca no fluctua entre la possibilitat que es faci o no. «L'estació es farà, el debat que hi ha ara és perquè es faci al més aviat possible», diu l'alcalde. Segons Esteve, el govern de Vilafranca sempre havia demanat la construcció de l'estació de regionals al centre, però va topar amb la negativa de l'Estat. Per això, des de fa tres o quatre anys, l'Ajuntament ha renunciat a la ubicació al centre, però treballa amb la perspectiva d'aconseguir l'estació de regionals com més aviat millor. Aprofitant el debat sobre l'estació de regionals, la CUP demanarà al govern que requalifiqui 34 hectàrees de vinyes que el pla d'ordenació urbana preveu com a sòl industrial per compensar les vinyes que s'han perdut

http://www.elpunt.com