Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

L'equip de govern (PSC-ICV i ERC) aprova en solitari el conveni sobre la base de muntatge.

La CUP vota en contra denunciant la pèrdua que ha significat per Vilafranca d'ubicació de la base.

L’equip de govern (PSC-ICV i ERC) van aprovar al Ple de dimarts la signatura d’un conveni amb l’Adif per a la construcció de la base de muntatge, que no aporta cap contraprestació. Com s’havia dit, la base tindrà 11 hectàrees, i quan acabin les obres es reduirà a 7. L’Ajuntament es farà càrrec de la restauració paisatgística de les 4 ha sobrants.

El conveni es va aprovar amb els vots en contra de tota l’oposició (CiU, PP i CUP), que discrepa d’un conveni que certifica la creació d’una base de muntatge en construcció, però que no assegura cap benefici per al municipi.

El regidor d’Urbanisme, Pep Colomé (PSC), va aplaudir la reducció del 60% de la superfície a construir ja que, com s’havia dit, es baixen de les 17 hectàrees que inicialment el Ministeri de Foment tenia previst que ocupés el magatzem de les obres del TGV, a les 11 actuals. I quan s’hagin acabat les obres, es reduirà a les 7 ha que ocuparà la base de manteniment fixa, a la mateixa zona entre Vilafranca i la Granada. Colomé també va destacar la importància de la creació d’una comissió mixta entre Ajuntament i Adif (l’òrgan del Ministeri que s’encarrega dels treballs del TGV), i el fet que el conveni deixi la porta oberta a la possible construcció d’una estació de trens regionals. I acabà recordant que Foment podia fer expropiacions i fer la base de muntatge sense fer conveni “i legalment l’Ajuntament poca cosa hi pot dir”.

CiU i PP van proposar deixar el conveni sobre la taula, per tal d’introduir-hi millores, però el govern local s’hi va negar tot adduint que les millores es poden negociar amb posterioritat.

Pere Regull (CiU) va dir que “no és un conveni, és un contracte d’adhesió” perquè “el Ministeri imposa unes condicions i l’Ajuntament dòcilment s’hi afegeix”. El regidor convergent va dir que les condicions del conveni eren les mateixes de feia un any, i que no aportava cap nou compromís en ferm: ni fer l’estació de regionals, fins fer-la dins el casc urbà de Vilafranca; ni mantenir l’estació de Rodalies; ni cap contrapartida. “I el colmo és que el manteniment de la restauració paisatgística” de les 4 ha sobrants, l’haurà de fer l’Ajuntament. “Com a mínim que paguin el manteniment”, va implorar Regull.

Josep Ramon (PP) s’hi va oposar perquè no es preveu fer l’estació de regionals allà on ara hi ha l’estació, i “el conveni fa inviable la nostra proposta” quan encara ara ningú ha demostrat que no és possible.

Otger Amatller (CUP) va dir que “sense la base de muntatge ningú hauria pensat a posar l’estació de regionals allà, s’hauria lluitat per estar al centre”, i en va culpar el govern local per no haver-hi cregut: “si l’equip de govern ho hagués cregut, hauria vist que la possibilitat de fer l’estació de regionals al centre era plausible”. Va sentenciar que amb el conveni “no hi guanyem res”.

www.lafura.org