Les plataformes pro vegueria pròpia del Penedès i l'Alt Ter denuncien la política de «fets consumats

Les plataformes s'han reunit aquest mati a Vilafranca del Penedès.

Les plataformes ciutadanes que reivindiquen la creació d'una vegueria pròpia per al Penedès -l'Anoia, l'Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf- i per l'Alt Ter -Osona i el Ripollès- han fet avui una segona trobada per decidir les pròximes accions que duran a terme per reclamar que el nou mapa de vegueries que estudia ara el govern passi de les set previstes a nou, i donar resposta així a les demandes que fan els dos col•lectius. La reunió, en què també s'analitzarà l'estat actual de les negociacions que està fent el govern català, s'ha fet al Museu del Vi de Vilafranca durant tot el matí.

Les dues plataformes ja han iniciat la ronda de contactes que van aprovar en la reunió del 12 d'abril passat, moment en què es va certificar la unitat d'acció dels dos col•lectius. Una delegació de les dues plataformes es va entrevistar a finals d'abril amb el president de l'Associació Catalana de la Premsa Catalana, Antoni Garrido, per expressar-li el malestar del col•lectiu per les informacions que s'han difós del nou mapa territorial. Segons expliquen en un comunicat, «el govern de la Generalitat està vulnerant els drets dels ciutadans, usurpa competències i utilitza els mitjans de comunicació per difondre la seva proposta de mapa territorial i donar-la com a vàlida, sense esperar que el Parlament, òrgan que en té la potestat, prengui una decisió respecte a la qüestió».

Les dues plataformes reclamen poder participar en el debat de la nova divisió territorial «per ètica democràtica» i que la nova divisió reconegui «unes articulacions històriques i que els serveis s'acostin als ciutadans».

Mes informació: http://www.vegueriapropia.org

www.elpunt.com