L’extrema dreta intenta boicotejar la Trobada Internacionalista de Quatretonda

Tot i les amenaçes mes d'un miler de persones han participat de la trobada.

Militants i simpatitzants de la formació d’extrema dreta España 2000 han protagonitzat dissabte al matí incidents a Quatretonda amb la intenció de boicotejar la Trobada Intranacionalista que se celebra aquest cap de setmana a la població. Una trentena de persones s’han concentrat a la porta de l’ajuntament responent a les convocatòries fetes bàsicament a través d’internet, especialment des de la web del partit espanyolista, i que invitaven a acudir a Quatretonda per impedir que es realitzara la trobada amb normalitat. A més, a través d’internet i per telèfon tant l’organització com l’ajuntament havia rebut missatges amenaçadors, per la qual cosa hi havia un dispositiu especial de seguretat de la Guàrdia Civil.

Els concentrats a la porta de l’ajuntament s’han enfrontat verbalment amb un grup d’assistents a la trobada, sense més incidents que el llançament d’algun objecte. Efectius de la Guàrdia Civil s’han interposat entre els dos grups per evitar qualsevol mena d’enfrontaments. Finalment, els provocadors han abandonat Quatretonda.La nit de divendres, però, ja hi havia hagut algun incident, atés que pel que sembla membres d’España 2000 estan en l’acampada per passar informació des de dins.

Amb tot, la trobada està sent un èxit, ja que la primera nit es van vendre més de mil entrades per als concerts, i les activitats estan realitzant-se amb total normalitat.