Organitzen noves mobilitzacions al Penedès contra la construcció del quart cinturó

Bosc Verd han muntat una bicicletada per les vinyes que es perdrien si es fes aquesta infraestructura.

Les obres del tren de gran velocitat, la construcció de la plataforma de muntatge de la via d'ample europeu i l'ombra de la construcció del quart cinturó són les principals preocupacions dels grups ecologistes de l'Alt Penedès. Diumenge vinent, el col•lectiu Bosc Verd juntament amb els organitzadors del Correllengua han impulsat una bicicletada popular contra el quart cinturó, tot i que el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, la setmana passada va anunciar que, de moment, aquesta infraestructura quedaria limitada entre Abrera i Terrassa i, per tant, no arribaria a l'Alt Penedès.

Cada any, amb motiu del Correllengua, el col•lectiu ecologista Bosc Verd organitza una bicicletada popular amb l'objectiu de donar a conèixer diferents indrets de la comarca de l'Alt Penedès. Enguany, aquesta bicicletada arriba en un moment en què el debat sobre el futur del territori és latent. Després que els ajuntaments i els diferents partits polítics de la comarca s'han compromès a mantenir una moratòria fins que no s'hagi acabat de redactar el pla director i que el president de la Generalitat ha anunciat que la seva intenció és promoure la construcció del quart cinturó d'Abrera a Terrassa, els ecologistes no donen la batalla per perduda. Han organitzat una bicicletada per la riera de Pontons fins a la plana del Penedès, on hi ha només un petit cordó de vegetació enmig dels camps de vinyes. Aquesta bicicletada, a més de formar part del programa del Correllengua, s'emmarca en el programa d'activitats contra el quart cinturó. Els ecologistes de l'Alt Penedès estan disposats a continuar les accions de protesta per evitar la construcció del tram que va des d'Abrera fins a Terrassa perquè creuen que això obriria les portes a una futura intervenció a l'Alt Penedès. Per això, la bicicletada passa per llocs que desapareixerien si es construís el quart cinturó, que per als ecologistes no és més que «una infraestructura faraònica» que es pot substituir per alternatives. El col•lectiu Bosc Verd considera que l'Alt Penedès «està canviant molt i massa ràpid», i adverteix que ara és el moment d'actuar perquè, del contrari, «l'Ajuntament de Vilafranca aviat podrà signar un compromís de no urbanitzar res més, ja que no quedarà res per urbanitzar».

Els ecologistes creuen que la ciutat viu un moment molt delicat perquè l'Alt Penedès es pot convertir, «en un tres i no res, en un continu de ciment format per urbanitzacions, polígons industrials i noves infraestructures». I això, segons el col•lectiu Bosc Verd, suposaria deixar per al passat l'essència vitícola de la comarca.

Un nou barri de Barcelona.

Una de les preocupacions més grans dels ecologistes és la possibilitat que amb la construcció de noves zones residencials -per acollir nouvinguts- el Penedès esdevingui un nou barri de Barcelona. Les actuacions urbanístiques en alguns petits municipis han portat a doblar, pràcticament, la població actual. I davant d'aquesta situació han sorgit plataformes ciutadanes, com Salvem el Penedès, amb l'objectiu de preservar l'essència vitícola i el paisatge i la identitat propis del Penedès. Per això, els ecologistes fan una crida a la societat civil a mobilitzar-se per salvar la comarca