Presentació de la campanya “Amb la UE no tenim futur”

Les organitzacions del moviment de l’esquerra independentista de Vilafranca del Penedès, la juvenil Arran, la estudiantil SEPC, Endavant i la CUP, que a la vila treballen conjuntament sota el lema ‘Independència per canviar-ho tot’, presenten la campanya “Amb la UE no tenim futur”.

IxCT es va presentar el passat 14 de gener a Cal Bolet, on es va remarcar que per nosaltres la independència només té sentit si l’omplim de contingut polític, social i econòmic; si amb la independència lluitem per un canvi democràtic, poder exercir el dret a decidir en aspectes quotidians i estructurals; per un canvi social, de relacions basades en la justícia social i no patriarcals; i per un canvi econòmic no capitalista. Seguint aquestes premisses com a IxCT s’ha treballat en diferents espais, com la Marxa Unitària pels Drets Socials del Penedès, ha participat en la manifestació d’aquest 1 de maig ‘Contra el capital, justícia social’, i aquest maig també durà a terme la campanya “Amb la UE no tenim futur”. Campanya que està oberta a la participació de tot els sectors dels moviments socials, col·lectius i organitzacions de l’esquerra anticapitalistes.

Us convidem a participar a tots i totes al primer acte d’aquesta campanya, a la xerrada d'aquest divendres 9 de maig a Vilafranca (Escorxador), 'Amb la UE i el deute il·legítim NO tenim futur'.

Xerrada
Per aquest divendres està prevista una xerrada molt interessant amb el títol “Amb la UE i el deute il·legítim, NO tenim futur”, que es parlarà de la política econòmica de la UE i del deute; i de la nostra capacitat d’incidir-hi participant en iniciatives com el Multireferèndum.

A la xerrada comptarem amb la intervenció de l’economista Josep Manel Busqueta, que plantejarà quina és la natura i evolució de la UE fins a la actualitat; i en més detall, els companys de la Plataforma per l’Auditoria ciutadana del deute, tractaran la política econòmica de la gestió del deute a la UE.

Títol de la xerrada: 'Amb la UE i el deute il·legítim, NO tenim futur'
Ponents: Josep Manel Busqueta (economista i membre del Seminari Taifa), Javi Lechón i Dani Blasco (Plataforma per l'Auditoria Ciutadana del Deute)
Lloc: Sala d’actes de l’Escorxador (Vilafranca)
Dia: divendres 9 de maig, a les 19.30h

L’objectiu d’aquesta xerrada és crear debat públic sobre el paper de la EU en el marc de les eleccions europees del proper 25 de maig, generar debat a nivell local, creiem important parlar-ne, saber quin model polític (neoliberal) i econòmic (capitalista) i no democràtic s’està promovent des de les institucions europees; i quin futur volem.

També es planteja aquesta xerrada com alternativa a les activitats programades des de l’Ajuntament per el Dia d’Europa, justament el 9 de maig. Per nosaltres, Europa, com a territori, hauria de respondre a les necessitats de les persones, els i les treballadores i els pobles, i no de les multinacionals, el capital i dels grans estats.

Multireferèndum
Justament denunciem aquesta manca democràtica en la UE i les seves institucions, i la contraposem a les iniciatives d’alternatives democràtiques i de participació directa com podria ser el Multireferèndum.

El Multireferèndum és una convocatòria ciutadana per debatre i decidir sobre qüestions i reivindicacions d’interès públic com els cultius i aliments transgènics; dret a referèndum vinculant per a les Iniciatives Legislatives Populars (ILP); decidir sobre el deute il·legítim; i el control democràtic i directe de l’energia. Expressar la voluntat popular de forma directa, determinant i vinculant.

Per aquest motiu els companys de la Plataforma per l'Auditoria ciutadana del deute, en Javi Lechón i el Dani Blasco, també ens parlaran de la pregunta impulsada en el Multireferèndum sobre: Voleu que el Govern de la Generalitat de Catalunya deixi de pagar el deute i els interessos que la ciutadania declari il·legítims?

Més informació a: