Sant Cugat Sesgarrigues acull aquest cap de setmana la seva segona fira medi ambiental del Penedès

Eco Sant Cugat ha programat exposicions, tallers i conferències per als tres dies del certamen.

La segona edició de la fira Eco Sant Cugat arriba aquest cap de setmana amb la voluntat de ser un punt de trobada i, sobretot, d’informació sobre tot allò que té a veure amb el medi ambient i la sostenibilitat. Les parades seran diumenge un gran aparador de productes de tot tipus, però la fira també ha previst exposicions, conferències i tallers.

La segona Eco Sant Cugat arranca avui amb la perspectiva de consolidar una aposta iniciada l’any passat per l’associació Amics de la Font del Cuscó, amb un èxit avalat per les més de 600 persones que es van interessar pel seu contingut. Diumenge serà propiament el dia de la fira amb les seves paradetes de productes per al reciclatge i l’estalvi energètic i de productes artesans i ecològics. Tampoc no hi faltaran les paradetes d’entitats i institucions. Entre les moltes coses que s’hi podran veure, hi haurà plaques solars, bombetes de baix consum, electrodomèstics d’ús ecològic, arquitectura sostenible, productes d’adob tradicionals, empreses dedicades a la recollida selectiva i de comerç just.

Però les activitats començaran avui mateix. A les vuit de la tarda s’obriran al públic les tres exposicions que es podran veure al Centre Cívic. Aquestes exposicions seran Et penses que allò que llences no s’aprofita ? (mostra com els productes procedents de materials reciclats són tant vàlids com la resta), Com estalviar energia a casa (exposa les petites accions quotidianes amb les quals es pot estalviar energia a la llar) i Edificació sostenible (amb exemples d’edificacions en les que s’han utilitzat criteris d’edificació sostenible). Al mateix Centre Cívic, a dos quarts de nou del vespre començarà la conferència Consum responsable i solidari. La jornada es clourà amb un tast de fruits secs i mistela. L’activitat del dissabte es concentrarà a la tarda. A les sis s’obriran les exposicions al Centre Cívic. A la mateixa hora, a la plaça del Sindicat es podrà veure la Mostra d’Energies Renovables, una caravana que simula ser un habitatge independent que funciona amb energia solar i eòlica. Un monitor anirà explicant el funcionament i les característiques d’aquest singular habitatge. També a les sis hi haurà al Centre Cívic la xerrada Liberalització del sector elèctric en el sector domèstic i electricitat verda, a cura d’Anna Esteve, tècnica de medi ambient de l’Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya. Una hora i mitja després en començarà una altra a càrrec de l’arquitecte Ton Salvadó, sobre els diversos tipus d’aprofitaments energètics que es poden aplicar a l’hora de dissenyar un habitatge. Diumenge, a més de l’obertura de les parades, a partir de les onze del matí tornaran a obrir portes les exposicions del Centre Cívic i de la Mostra d’Energies Renovables, a la vegada que s’habilitarà un servei d’esmorzar-dinar amb carn a la brasa. A dos quarts de dotze es podrà participar en els diferents tallers i activitats programades: un taller d’observació del sol, L’inflable per reciclar saltant (adreçat als més petits) i un taller de cotxes que funcionen amb energia solar. A la mateixa hora, al Centre Cívic, els interessats podran assistir a una conferència sobre l’ecoetiquetatge a càrrec d’una tècnica de l’OCUC. A dos quarts d’una, un tècnic de la Mancomunitat Intermunicipal Penedès-Garraf dirigirà un taller de compostatge casolà, on es farà una demostració sobre com es pot obtenir compost a partir de la fracció orgànica de la brossa domèstica i poder-lo utilitzar després com a adob per als horts i jardins. Serà a la sala polivalent del Centre Cívic. També a dos quarts d’una del migdia, un membre de la Fundació Terra protagonitzarà al Centre Cívic una altra xerrada sobre com estalviar aigua i energia a casa. A dos quarts de dues s’impartirà un taller de construcció de caixes niu per a òlives. Després de tota la informació i les experiències que es presentaran a Eco Sant Cugat, la música serà el darrer ingredient de la fira. El grup de música tradicional Filibusters amenitzarà un concert vermut a dos quarts de tres de la tarda i la festa de comiat a les sis de la tarda, en tots dos casos a la plaça de l’Ajuntament.