Sinn Féin: 'Votarem en contra de la constitució europea perquè no acceptarà canvis territorials en e

Eleccions Europees 2004. El Sinn Féin, al igual que la Candidatura d'Unitat Popular, la formació independetista galega NÓS-Up i la basca HZ, va voler deixar clar ahir el seu posicionament contrari a la constitució europea.

MaryLou McDonald, membre de l’executiva del Sinn Féin i candidata a les eleccions europees per Dublín, exposa en una entrevista a un diari basc, quins seran els eixos de l’actuació del Sinn Féin si aquest partit obté eurodiputats, tal com indiquen les enquestes, el proper 13-J.

Per una banda, els republicans irlandesos lluitaran “per crear una Europa de les nacions, enlloc de fer-ho per una Europa federal o un “super-estat” europeu”. Per l’altra, també “volem portar a Europa la qüestió de la reunificació d’Irlanda. Estem en un procés de pau que ha funcionat fins ara, però que encara necessita avançar”. Lògicament, en funció d’aquest objectius, els Sinn Féin té “moltes reserves sobre el contingut de la futura constitució europea. Si es sotmet a referèndum, hi farem campanya en contra [...] ja que la Unió no acceptaria canvis territorials en els estats membres”.

McDonald, enllaçant d’alguna manera amb l’actualitat política catalana, tampoc no estalvia crítiques al govern irlandès ja que els republicans irlandesos esperaven “que el Govern aprofités la Presidència de la UE per fer del gaèlic una llengua de treball de la Unió, però ha decidit no fer-ho” . 'Aquesta és una campanya que fa bastant temps que està en marxà', conclou McDonald.