UM9 'El govern municipal està provocant una competència deslleial amb les entitats de Sant Pere de R

L'alcalde, Josep Antoni Blanco (PSC-PSOE), va reconèixer la decisió del govern a l'hora de posar en marxa els casals en el ple municipal de dimarts passat. Blanco responia així a una pregunta del portaveu d'UM9, Miquel-Muç Vall, que va mostrar en el ple un document en què apareixien diverses dades sobre els futurs casals. En tot moment, l'alcalde va donar per feta la instal•lació dels dos nous esplais de caràcter municipal als dos nuclis de Sant Pere de Ribes.

Els partits que formen l'oposició municipal es mostren totalment en contra que l'Ajuntament posi en marxa un casal, sobretot en el cas de Ribes. La «falta de participació» que han tingut els esplais que ja hi ha al nucli en aquest procés és una altra de les crítiques cap al govern local. «Estem totalment en contra del procediment que s'ha seguit», sosté Vall. Per al membre d'UM9, el govern «vol cobrir coses que pertanyen a la societat civil». «Està provocant una competència deslleial amb les entitats», destaca. En el mateix sentit, Vall apunta que «hi haurà favoritismes» del govern local cap als nous esplais municipals.

Per la seva banda, el regidor d'ICV, Carlos Lizalde, creu que la implantació d'esplais municipals «no és coherent, i més si s'ha fet sense la participació de les entitats». Lizalde critica que des de l'anunci de la posada en marxa dels casals l'equip de govern no hagi convocat cap reunió informativa amb els partits. «Es torna a aplicar un altre cop la força de la majoria», sosté.

(El Punt) MÍRIAM DE LAMO . Sant Pere de Ribes.