Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

Vilafranca comença al març el debat del pla de mobilitat que aplicarà abans que acabi l'any

Bosc Verd lamenten que no es convoqui el consell des de fa vuit mesos i Recober els acusa de treballar per la CUP.

Vilafranca del Penedès aplicarà abans que acabi l'any un nou model de mobilitat que prioritzarà els desplaçaments a peu, amb bicicleta i en transport públic a la ciutat en detriment del vehicle privat. La Diputació de Barcelona va entregar, finalment, fa dues setmanes la diagnosi del pla de mobilitat a l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès, un document que el govern considerava primordial per començar a discutir el nou model. El pas següent serà discutir la diagnosi i analitzar les propostes dins del Consell Municipal de Medi Ambient abans que s'aprovi en el ple.

La diagnosi, que ara estudien els tècnics municipals, pretén adaptar el model de mobilitat a les realitats i necessitats de la ciutat. «Vilafranca ja no pot tenir un model de mobilitat com el que hi havia dels anys setanta. Hi haurà 90.000 metres quadrats d'espai d'ús públic nou pel soterrament de la via del tren i la ciutat continua creixent. Cal que, d'una vegada, fem una aposta per humanitzar Vilafranca. Per començar a debatre aquest nou model calia la diagnosi, que ara ja tenim», explica el regidor de Medi Ambient, Patro Recober -ICV-. El document, que es va encarregar a una empresa especialitzada, analitza les zones d'aparcament, les zones de càrrega i descàrrega, el model de mobilitat i les possibles solucions al problema de comunicació que hi ha amb els polígons industrials. El document es farà públic durant la primera quinzena de març en el Consell Municipal de Medi Ambient i posteriorment s'iniciarà el procés de debat de les propostes abans d'aprovar-lo en el ple. Un cop s'hagi donat llum verda al pla s'iniciarà un procés de participació que en paraules de Recober ha de ser «un pacte per la mobilitat. No ha de quedar-se en una proposta de l'Ajuntament. Ha de buscar la implicació de tots els sectors de la ciutat perquè tingui èxit».

Una de les propostes que inclourà el pla serà una xarxa de carrils bici «que permeti per exemple anar des de l'Espirall a la Girada de forma segura o transitar pel centre», apuntava Recober. El govern ha aprofitat l'edició de la revista Vilafranca en Marxa: Progrés, Serveis i Qualitat per incloure una proposta de xarxa que «segur que es modificarà» per mostrar la intenció del govern de fer aquesta xarxa. Recober afirma que «tot i que el govern hagi volgut esperar fins a la diagnosi del pla per iniciar el debat, el govern no s'ha aturat. En el nou pont de Moja ja s'ha previst que hi hagi aquest carril», diu. La proposta de la xarxa de carrils ciclables serà debatuda dins del consell, així com el model que es farà servir al centre, on en alguns carrers coincidiran els vianants i les bicicletes.

Els ecologistes lamenten que no es convoqui el consell des de fa vuit mesos.

El col•lectiu ecologista Bosc Verd ha lamentat a través d'un comunicat que «el govern no hagi convocat cap consell municipal de medi ambient des de fa vuit mesos», acusa el govern de «no tenir-lo en compte per prendre decisions ambientals de la vila» i demana que s'informi de la proposta de carrils bici, del seu calendari d'execució i del pressupost amb què comptarà. Els ecologistes lamenten «que en vuit mesos el govern no hagi trobat cap tema d'interès per convocar una reunió del consell». El regidor de Medi Ambient, Patro Recober, ha volgut treure importància a les crítiques dels ecologistes, als quals diu que «els mou un interès polític. Hi ha gent relacionada amb la CUP. Les declaracions que fan només tenen ganes de desprestigiar», assegura. Recober afirma que el consell es convoca quatre cops l'any i que es manté aquesta periodicitat i que en la darrera reunió es va assegurar que en la pròxima sessió es parlaria de la diagnosi del pla, «cosa que es farà», conclou.

www.elpunt.com