Vilafranca es declara territori català lliure i sobirà.

El Ple de l'ajuntament de Vilafranca va aprovar una moció per declarar Vilafranca territory català lliure i sobirà amb els vots favorables de CiU, CUP, ICV i ERC, i els vots en contra de PSC i PP. El Ple  celebrat aquest dimarts a la nit i entre d'altres ha aprovat la moció que presentaven conjuntament la CUP i ERC, en nom també de Reagrupament , Solidaritat i l’Assemblea Nacional Catalana.

En nom de la CUP, Llorenç Casanova, assenyalava que s’ha arribat a aquest punt gràcies a l’impuls de la societat civil catalana. Des del punt de vista del PP s’apunta que l’actual estat de les autonomies és positiu per a Catalunya i per a Espanya. I en nom del PSC, el regidor Ramon Zaballa, es mostrava obert al dret a decidir però  assenyalava el seu posicionament federalista, contrari a la independència i lamentava que entre CiU i el PP amaguin en aquest procés el problema de les retallades.

La moció declara moralment Vilafranca del Penedès territori català lliure i sobirà i insta al President de la Generalitat i al Parlament de Catalunya que iniciïn en el termini més breu possible, i en tot cas abans de l'11 de setembre de 2014, el procés de declaració de sobirania nacional catalana i convoquin els referèndums i comicis necessaris per preparar de manera convenient la transició cap al nou estat català.

La moció es va aprovar acompanyada d’un llarg aplaudiment del públic que assistia al debat.