350 persones es manifesten a l'Arboç contra les agressions de la GC als i les treballadores d'EXPERT

L'Intersindical-CSC es solidaritza els i les treballadores d'EXPERT.

Unes 350 persones es van manifestar ahir, dijous 29 de juliol, pacíficament des de la fàbrica d'EXPERT en L´Arboç fins a l'Ajuntament del poble, on van finalitzar amb la lectura d'un manifest, per a protestar per la càrrega que va realitzar la Guàrdia Civil i que va deixar 4 treballadors ferits i el Secretari General del Baix Penedès de CGT detingut.

La manifestació ha transcorregut sense cap tipus d'incidents, per la carretera N-340 i els carrers de l'Arboç, sent saludada i recolzada pels camions i vehicles que es trobaven al seu pas i que feien sonar els seus clàxons acompanyant els manifestants en els seus eslògans. Ja al poble, nombrosos veïns i veïnes s'han unit a la manifestació per a mostrar la seva solidaritat, arribant fins a l'Ajuntament, on representants municipals han escoltat les reivindicacions dels treballadors i s'han solidaritzat també amb els mateixos.

Aquesta manifestació és la resposta de CGT després dels greus fets succeïts a les portes i a l'interior de la fàbrica EXPERT en L´Arboç del Penedès, on la Guàrdia Civil va tenir una actuació brutal i desproporcionada, causant ferides de diversa consideració a 4 treballadors i detenint el secretari general de CGT del Baix Penedès, davall l'acusació de 'Alteración del Orden Público, Atentado contra la Autoridad y Contra el derecho de los Trabajadores' al, suposadament, no permetre l'entrada a la fàbrica a 2 treballadores d'ETT's que volien exercir el dret al treball. Curiós resulta l'interès posat per la 'benemérita' en la defensa del dret constitucional al treball de dues persones, que sense ser de plantilla de l'empresa i a pesar que en breus dies es veuran en l'atur pel tancament de l'empresa, van cercar una notorietat que no els corresponia.

Des del 17 de Juliol s'informa els/les treballadors/es d'ETTs que eren enviats/des a la fàbrica de la situació de l'empresa i aquests/es optaven per entrar a treballar, o per anar-se, sent aquesta última opció la que majoritàriament van prendre durant tots els dies que va durar el conflicte.

Les 2 treballadores que declaren que se'ls va impedir l'accés a la fàbrica , reconeixen que el dia anterior se'ls havia informat i havien pres la decisió d'entrar a treballar, el que van fer sense cap problema,

La intervenció de la Guàrdia Civil va ser segons els testimonis presencials, en tot moment de provocació contra els concentrats, dedicant-se a identificar-los, pressionant perquè deixaren d'informar i invitant-los a anar-se de la porta de la fàbrica, actuant més com si formaren part d'un piquet de l'empresa que com a membres d'un cos que no deu posicionar-se.

Sense cap tipus de justificació, la Guàrdia Civil va realitzar una càrrega contra els treballadors i membres de CGT que es trobaven concentrats davant de la fàbrica EXPERT. No entenem l'interès posat per la 'benemérita' a fer-se notar en un conflicte laboral que discorria amb tota normalitat i on s'estava en negociacions per a trobar una eixida.

Potser, i diem potser com una hipòtesi, algun membre d'aquest cos va prendre la decisió d'actuar per a distraure l'atenció dels problemes interns que afecten la Guàrdia Civil de la Província de Tarragona, on un capità de la companyia de Valls i un tinent de la província estan denunciats per un número del cos, pel presumpte delicte d'assetjament i injúries, serà casualitat però l'ordre de carregar contra els treballadors també va venir donada per un capità de la Guàrdia Civil de Valls. No ens agradaria ser els bocs expiatoris ni formar part d'una operació de distracció muntada per algú que vol deixar de ser notícia en estar sent investigat internament d'uns càrrecs, que si es provaran ser certs, demostrarien una forma d'actuar que és intolerable en un membre d'un cos que paguem entre tots, ens agradi o no.

En la reunió amb el Sots-delegat del Govern, ja li vam fer arribar la nostra preocupació per el que sembla falta de control de la Guàrdia Civil, per part del seu gabinet, encara que entenem que porta poc de temps en el càrrec; però si que situacions com les viscudes l'altre dia en L´Arboç, amb ferits i detinguts, li dóna peu per a prendre les regnes i que es deixi d'actuar a esquenes seves i només amb la inèrcia dels caps militars, que sempre haurien d'estar controlats pels càrrecs públics civils.

Exigim que cessi l'assetjamentt que membres de la Guàrdia Civil han emprès contra el Secretari General de CGT del Baix Penedès,en anar fent preguntes sobre el nostre company, detingut l'altre dia, tant en el seu treball, com en una altra empresa amb un conflicte laboral i on el nostre company fent ús del seu càrrec de responsabilitat, és el Secretari General de CGT en el Baix Penedès, els està assessorant. Si aquesta actitud no cessa posarem una denúncia per Assetjament.

LA DEFENSA DELS LLOCS DE TREBALL NO ÉS CAP DELICTE
CGT Catalunya ( http://www.cgt.es/cgtcatalunya )

Drets laborals.

El passat dimarts 20 de juliol la Guàrdia Civil va extralimitar-se en la seva feina i va dissoldre uns piquets informatius que explicaven el perquè d’una vaga. Aquests fets tingueren lloc a l’empresa Expert de l’Arboç del Penedès.

A conseqüència dels fets, Pedro Duque va ser detingut i altres companys seus van haver de passar per l’hospital. Nosaltres, des de la secció sindical d’Intersindical-CSC de l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès, volem solidaritzar-nos amb ells i amb tots els treballadorses que han d’afrontar aquesta difícil situació.

També volem denunciar les forces de seguretat que amb aquestes accions mostren que no estan per defensar el poble sinó per reprimir-lo. Creiem en el dret a vaga, i els piquets informatius són una bona eina per explicar els motius de la vaga.

Defensar els drets laborals no és delicte!

Una salutació fraternal als i a les companyes de CGT des de la Intersindical-CSC secció sindical de l’Hospital Comarcal de l’Alt Penedès.

Intersindical-CSC