El govern espanyol esta intervenint els nostres ajuntaments.

Durant els últims anys, però sobretot en els últims mesos, els governs espanyols han emprès un seguit de polítiques que, sota els dictàmens dels interessos de les empreses financeres, organismes internacionals no democràtics i d’alguns governs europeus, estan representant retallades en els drets polítics, socials i laborals de les persones. Sota l’eufemisme d’ajustos pressupostaris, s’estan duent a terme un seguit de “retallades salvatges” que afecten greument a gran part de la població. Increment dels impostos indirectes com l’IVA, increment del preu dels sectors bàsics com la gasolina, l’electricitat, el gas o l’aigua, increment del preu dels medicaments, increment de les taxes universitàries, reducció dels pressupostos sanitaris i del sistema educatiu, retallades dels drets laborals, retallades salarials… Són alguns exemples de les polítiques que primer el govern de Zapatero i després el govern de Rajoy han implementat com a solució a la crisi econòmica i a les grans llistes d’atur. Tres anys de retallades que només han servit per a expulsar dels sistema a milers i milers de persones, que veuen com les seves condicions de vida no tenen garantits ni els drets més bàsics. Unes polítiques que, dia a dia, ens roben encara més el nostre futur i el de les futures generacions.

Per això, i des del respecte que ens mereix l’administració municipal, li fem entrega a l’alcalde d’aquesta fotografia per denunciar públicament que amb les últimes mesures preses pel govern del PP, aquest Ajuntament i els altres del nostre país, han patit un atac devastador a la seva independència. Però també, per posar de manifest que els representants polítics que avui estem aquí, oficialment ens hem convertit en titelles del govern espanyol que aplica unes polítiques que durant la campanya electoral va dir que no faria. Aquestes polítiques prioritzen la submissió als mercats financers, que no els ha votat ningú i castiguen o eliminen les polítiques socials. El Govern espanyol, ha consumat l’engany com una forma d’accedir al poder, i això entenem que és il·legítim i un frau. Amb les últimes mesures del govern del PP se’ns obliga a prioritzar els interessos econòmics dels bancs i especuladors, per sobre del que haurien de ser els objectius de qualsevol govern: vetllar pel benestar i la riquesa col·lectiva.

El govern del PP ens ha intervingut per la porta del darrere, sense tancs ni armes, però ens ha emmanillat de tal manera que els regidors i regidores de Vilafranca i de la resta del país, no podrem prioritzar els interessos legítims dels que fa una mica més d’un any ens van votar.

Retallades econòmiques, però també polítiques, ja que el govern espanyol del PP també ha decidit retallar el nombre de regidores i regidors dels ajuntaments. Ara, els regidors i regidores triats democràticament per la ciutadania a les eleccions municipals de maig de 2011, ja no podem decidir quin serà el pressupost municipal de forma lliure i sobirana. Els pressupostos municipals hauran de passar pel sedàs d’algun home de negre assegut a un despatx a més de 600Km. Uns homes a qui poc importarà si donem serveis bàsics com les llars d’infants, si invertim en rehabilitació per augmentar el número d’habitatges de lloguer social, o si s’ajuda a les famílies i persones a arribar a final de mes. Ells decidiran on cal invertir i on no podem invertir, sempre amb criteri comptable i no social. Si un servei no és rendible econòmicament el faran tancar, sense tenir en compte la seva finalitat.

Mentre el govern del PP aplica polítiques que escuren les butxaques i buiden les neveres d’un percentatge cada vegada més elevat de la població, omplen les butxaques dels especuladors financers, dels que desnonen als nostres veïns i dels que, amb engany, han venut participacions preferents a molta gent gran.
S’ha consumat la fi de l’autonomia política als ajuntaments i se’ls ha convertit en simples ens gestors de Madrid on únicament s’hi valora el resultat comptable. S’ha fet un gran pas enrere en qualitat democràtica i en els drets socials i nacionals que tant d’esforç i anys de lluita i reivindicacions han costat.

Des de la CUP, creiem que els ajuntaments són un recurs bàsics i de proximitat per a la població, però les polítiques de Rajoy converteixen la democràcia en un circ amb un govern sotmès al dictamen dels interessos del gran capital i dels mercats.

Els regidors de la CUP de Vilafranca, no participarem en aquest joc grotesc i portarem aquesta imatge del Rajoy a tots els plens –fins que decidim si val la pena d’assistir-hi - per a visualitzar aquest cop d’estat del govern de Madrid sobre els ajuntaments i la democràcia, i per denunciar que l’Ajuntament de Vilafranca ja no pot prendre acords de forma democràtica i lliure i que les prioritats econòmiques i socials, no seran les que Vilafranca necessita. El govern espanyol ha sentenciat de mort els ajuntaments i el senyor Rajoy, sense ser escollit pel poble de Vilafranca, s’ha convertit en el seu alcalde.

I per això, en senyal de protesta, assentarem a les nostres cadires al senyor Rajoy, perquè ell ens està invisibilitzant a totes i tots els que avui estem aquí. Ell està decidint què han de fer i què no han de fer els ajuntaments. Ell està prenent les decisions que hauríem de poder prendre nosaltres. Avui tenim una democràcia municipal tutelada per Madrid i pels mercats.