El jove cantautor riudebitllenc Cesk Freixas presenta diumenge a la Fornal “Set voltes rebel”

El concert serà la presentació del primer CD del músic de Sant Pere de Riudebitlles i anirà a benefici de Rescat, col•lectiu de suport als presos polítics catalans.

El jove cantautor Cesk Freixas presenta aquest diumenge, a l’associació cultural La Fornal, “Set voltes rebel”, onze temes que componen el seu primer treball musical. L’import resultant dels bons d’ajut es destinarà íntegrament a Rescat, un col•lectiu de suport als presos polítics catalans dispersats en diferents centres penitenciaris de l’Estat espanyol.

El concert començarà a les 7 del vespre al bar social que la Fornal té al número 20 del carrer de Sant Julià. Cesck Freixas és un exponent penedesenc de la fornada de joves cantautors de l’anomenada nova cançó-protesta en català que té en el cantautor de Xàtiva Feliu Ventura el principal referent. Es tracta d’un concert en què es posaran a la venda bons d’ajut que es destinaran íntegrament al col•lectiu Rescat, una organització sectorial de l’esquerra independetista. Precisament a la Fornal es va celebrar dimarts un acte informatiu sobre la situació de la jove de Terrassa Laura Riera, empresonada sota l’acusació de col•laboració amb banda armada

Publicat a Bullanga Records

Cesk Freixas, fill de Sant Pere de Riudebitlles, ha passat tot el mes d’octubre i bona part del de novembre submergit en els estudis de gravació de l’Ateneu Popular X, a Vilafranca del Penedès, per preparar el seu primer treball discogràfic que ja està llest per veure la llum segons ha explicat la seva discogràfica. “Set voltes rebel” sortirà publicat per Bullanga Records, al començament de la primavera del 2005. L’actuació de la Fornal serà en un format que ell denomina “petit”, acompanyat d’una guitarra i d’una segona veu. El segon format, més ambiciós, és l’acompanyament que protagonitza la banda “Els altres bandais”, que han participat en la gravació del disc.

El cantautor penedesenc explica com “sovint em pregunto en quin lloc i en quin estil col•locaria els temes que he anat component, i la veritat és que gairebé sempre se’m fa realment difícil. Tinc molt clar que he d’agrair molt, moltíssim, a Feliu Ventura, no solament perquè va ser ell qui em va ensenyar quin camí podia seguir a l’hora d’introduir-me en aquest món, sinó perquè sempre m’ha ajudat, des de la distància, i m’ha aconsellat en tot. I suposo que en alguns temes que he anat component es nota una influència bastant clara a excel•lents referències que ell em va donar: personatges mítics de la història de la cançó, com Víctor Jara, Silvio Rodríguez, Ovidi Montllor...”. Dit això, reivindica un estil propi: “De ben segur que la meva joventut, i el fet que això implica de beure de moltes altres fonts, m’ha encomanat aquelles influències que vénen de cantautors més contemporanis i moderns, com poden ser, sobretot, el madrileny Ismael Serrano, el canari Pedro Guerra, el mateix Feliu Ventura, i els germans Muguruza; Jabier i Fermín, dos personatges que cultiven estils molt diferents (l’un jazz, l’altre rock alternatiu) però que, per igual, se’m fan especialment propers. De la mateixa manera, autors com Javier Álvarez, Ben Harper, Ani Di Franco, Quilapayún... també han marcat unes etapes que van banyar amb el seu feeling les cançons que anava component”.