El pregó de les festes de Sants a Barcelona marcat per el desallotjament de l’Hamsa

L'alcalde accidental de barcelona Jordi Portabella i la regidora de districte Imma Moraleda tiren pilotes fora.

Els polítics de Sants varen planificar el desallotjament de l’Hamsa el passat 4 d’agost per tal d’evitar la proximitat amb les festes de Sants, i així minimitzar les protestes. Aquesta va ser una decisió que la mateixa regidora Imma Moraleda va transmetre al cap policial encarregat d’executar l’assalt i la destrucció del projecte del centre social.

El passat divendres 20 d’agost aquests mateixos polítics encapçalats per la regidora esperaven des dels balcons de la Casa del Mig, amb el corresponent bronzejat post-vacances i rodejats de 8 furgons d’antiavalots de la guàrdia urbana, l’inici del pregó oficial de la Festa Major de Sants que havia de llegir el grup d’humor Teatre de Guerrilla. És clar que la Moraleda, en Josep Maria Sala, en Joan Ferran, en Francesc Osán i d’altres polítics consistorials es trobaven degudament parapetats darrera dels veins i les veïnes de Sants, que aliens a cap responsabilitat al voltant del desallotjament de l’Hamsa els pretenien utilitzar per evitar el boicot a l’acte.

Inici de la botzinada.

Imma Moraleda va sortir al balcó i paral•lelament es desplegaven a la plaça diverses pancartes: “El tripartit desallotja a mitjanit, ni oblidem ni perdonem” o “Les Festes Majors de Sants i Gràcia no són Fòrum” (aquesta última desplegada per membres de l’Assemblea de Resistències al Fòrum 2004). La regidora va passar la paraula a Teatre de Guerrilla en veure que no podia parlar pel fort soroll de botzines i megàfons de la protesta que hi havia sota els balcons de la plaça del Mig. Alguns veins presents al pregó no van entendre el perquè de la protesta i volien escoltar als pregoners, altres aplaudint als manifestants. Després d’un quart d’hora d’intents frustrats d’inici boicotejats a botzinades finalment el pregó va quedar suspès. Després els pregoners varen baixar a la plaça i varen explicar als i les manifestants que ells entenien perfectament la protesta i que hi estaven d’acord.

Portabella fa d’altaveu d’en Clos.

L’alcalde accidental (Jordi Portabella) es va manifestar al voltant del boicot, tot dient que l’ajuntament no serà tolerant amb els qui no respecten els veins i les seves festes. El to i el contingut molt similar a les habituals declaracions de l’alcalde Clos, parapetant-se en la figura abstracte dels veins i sense cap opinió al voltant de la repressió i els desallotjaments, ben al contrari del que els partits d’esquerres feien amb totes les actuacions de la senyora Garcia-Valdecasas.

Desenes Festes Alternatives de Sants.

Enguany les Festes Alternatives de Sants arriben a la seva desena edició. Des de dilluns 23 fins a dissabte 28 d’agost hi podrem trobar tot tipus d’activitats a la plaça de Sants i la plaça Osca. Les festes tindran el punt de partida el dimarts a la nit amb la lectura del pregó i l’actuació dels diables de Sants. Dimecres 25 d’agost al vespre arribarà la marató d’espectacles, amb Operación Disturbio, Bailadoras de Flamenco, Ton i Ton i Compte-contes (a la plaça de Sants). El mateix dia a les 19h a la plaça Osca xerrada sobre la precarietat. Dijous començarà amb Concurs de paelles i Arrossada popular a la plaça Osca. A la tarda campionat de botifarra i a les 7 del vespre la manifestació contra el desallotjament de l’Hamsa. Després de la manifestació passis de video a la fresca a la plaça Osca. A la nit la música la posarà Feliu Ventura a la plaça de Sants. Divendres arriba una de les nits amb plat fort musical, el concert de O’Jarbanzo Negro, Lork Kaya & the Kindys CooCoo’s i Zurri Burri. Aquella mateixa tarda a la plaça Osca hi haurà jocs d’agilitat i reflexió. Dissabte tancarà la festa major alternativa amb un matí de marató de fútbol a les 11h a la plaça Osca. A les 17h cursa de carretons des de la plaça de Sants. I a la nit traca final amb el concert de Terroristas del Son, Desechos (antics Hechos contra el Decoro) i Insershow (amb un brindis pels presos). Tot plegat s’organitza des de l’Assemblea de Barri de Sants.