El tercer congrés de la Intersindical-CSC posa les bases per bastir un ampli sindicat nacional

El congrés també va votar una resolució contrària a la Constitució europea per motius socials i nacionals.

El tercer congrés confederal de la Intersindical-CSC, celebrat dissabte 20 de novembre a Barcelona sota el lema “Continuem avançant”, ha consolidat la trajectòria duta a terme per aquesta organització els darrers temps i ha posat les bases per bastir el gran sindicat nacional que necessiten els Països Catalans. En aquest sentit, l’informe de gestió, que registrava l’increment de delegats fins fregar els 400 i confirmava l’expansió territorial de l’organització, va ser aprovat sense cap vot en contra ni cap vot en blanc per part dels delegats.

També van ser aprovades àmpliament les quatre ponències debatudes (Organització, Acció Sindical, Europa i Món), així com la candidatura al secretariat confederal, encapçalat per Isabel Pallarès. Durant la seva intervenció, la nova secretària confederal va fer una crida a l’afiliació a treballar fort per tal de convertir la Intersindical-CSC en el quart sindicat català (ara és la cinquena força) i va reiterar que el reconeixement del marc català de relacions laborals continua essent la prioritat de la seva gestió.

Durant el congrés es va fer un emotiu homenatge a Miquel Porter i Moix, atesa la seva condició de president emèrit del sindicat. També es va fer un homenatge a Xavier Casassas, fundador i secretari general de l’organització durant el franquisme.

A banda del debat estrictament sindical, el congrés també va votar una resolució, impulsada per la direcció de la Intersindical-CSC, contrària a la Constitució europea per motius socials i nacionals. El text va ser aprovat per una àmplia majoria, de manera que el sindicat demanarà el vot contrari en el referèndum que es farà el proper dia 20 de febrer.